Followers

Tuesday, November 29, 2011

HIMPUN peringkat negeri: Stadium Indraputra Ipoh, Perak Sabtu 17 Disember 2011 bermula 10 pagi


KUALA LUMPUR 20 Nov. – Himpunan Sejuta Umat (Himpun) akan mengadakan siri jelajah di tiga negeri – Perak, Negeri Sembilan dan Johor – pada bulan depan dan Januari ini.

Bermula di Perak dengan lokasi di Stadium Indera Muda, Ipoh pada 17 Disember ini, Himpun seterusnya akan berlangsung di Negeri Sembilan pada 7 Januari dan Johor pada 28 Januari di lokasi yang masih belum diputuskan.


Pengerusi Bersama Himpun, Mohd Azmi Abdul Hamid berkata, ketiga-tiga negeri itu dipilih kerana kesediaan jawatankuasa di negeri berkenaan untuk melaksanakan program itu.


Dalam sidang media di sini hari ini, beliau berkata, tujuan siri jelajah itu dibuat adalah sebagai resolusi perhimpunan pertama di Shah Alam, Selangor pada 22 Oktober lepas untuk meningkatkan kesedaran masyarakat dari pelosok negeri mengenai akidah serta menyemarakkan rasa sayang kepada agama Islam.


Azmi juga meminta supaya tidak ada pihak yang cuba mempolitikkan perhimpunan itu kerana ia diadakan untuk memberi kesedaran kepada semua umat Islam mengenai isu murtad yang semakin berleluasa.


Dijangka seramai 10,000 akan menghadiri perhimpunan yang akan berlangsung dari pukul 10 pagi hingga 1 petang di Ipoh itu, katanya.


Perhimpunan anjuran gabungan badan bukan kerajaan (NGO) Islam itu adalah bagi menghantar mesej kepada pelbagai pihak mengenai isu-isu memurtadkan umat Islam di negara ini. – Bernama






No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.