Followers

Friday, March 25, 2011

Perkasa pun sokong tayang video seks ?

Kumpulan yang sebelum ini begitu lantang memperjuangkan bangsa Melayu dan kesucian Islam, Perkasa semalam bertindak mempertahankan tindakan bendaharinya, Datuk Shuib Lazim bersama dua lagi ahli ’Datuk T’ menayang video lucah kepada para wartawan di hotel Carcosa Seri Negara.

Ketua Pemuda Perkasa Arman Azha (duduk, tengah) pertahan tindakan 'Datuk T' termasuk bendahari Perkasa menayang video seks. | foto The Malaysian Insider.

“Ini satu pembongkaran dan kita nak tahu siapa yang terlibat kerana ia (video seks) itu tidak ditunjukkan kepada umum, ” kata Ketua Pemuda Perkasa Arman Azha Abu Hanifah.

Alahai Perkasa!...mana lebih baik, ajak wartawan pergi menonton video lucah atau serahkan video berkenaan kepada pihak berkuasa untuk menyiasat?

Apa jadah ajak wartawan yang tiada kuasa untuk menyiasat...bahkan lebih teruk lagi jika dipanggil wartawan menonton, kemudian keesokan hari, keluarlah berita yang bermacam-macam rencah yang tidak sepatutnya diberitahu kepada umum. 

Sehingga ramai sudah mula menuding jari ke arah Anwar Ibrahim padahal ianya belum disahkan lagi kesahihannya. Maka terjadilah fitnah.

Wahai pemimpin Perkasa, lain kali kalau mahu sokong, pakailah otak sikit.

Tindakan Perkasa itu seolah-olah menyokong tindakan bermoral ’Datuk T’ menayang video seks kepada wartawan secara beramai-ramai. Di sana, kesucian Islam sudah tidak dipandang lagi. Asalkan niat kotor dapat dilunaskan,nilai moral diletak ketepi.

Padahal sebelum ini, Perkasa memang begitu lantang berdemonstrasi konon menjaga kesucian Islam dan memperjuangkan Islam. Namun bila ahli sendiri terlibat, ia dilihat seperti berpaling arah.

Kaum dan bangsa lain yang memerhati akan mula menilai tahap moral dan kredibiliti bangsa Melayu sendiri. Betapa tidak bermaruahnya bangsa Melayu yang mengaku Islam bila secara terang-terangan menayang dan menonton video lucah di bilik hotel.

Padahal sebelum ini, ramai pesalah yang memiliki video lucah akan ditahan bahkan yang ada dalam telefon bimbit pun turut terkena kerana kesalahan memiliki video kotor berkenaan. Inikan pula, bukan sahaja memiliki, bahkan mengajak orang lain menontonnya. Lebih dahsyat lagi tu!.

sumber: Warkahdaily.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.