Followers

Monday, October 11, 2010

RADIO IKIM LEBIH LAGU POP DARI LAGU NASYID UNSUR DAKWAH - SUMBER : TRANUNGKITE

PDT Dilulus untuk paparan oleh teori abu_thalhah - "Kebelakangan ni, saya hairan pihak pengurusan Radio IKIM lebih banyak lagu2 POP walaupun lagu POP itu di katakan mempunyai Lirik yang baik tapi latarbelakang penyayi dan rentak yang berserabut menyebabkan RADIO IKIM hilang asas pemyampaian dakwah yang lembut dan menenangkan jiwa.

Kadang2 penyanyi2 POP wanita juga turut di dendangkan. Kita pun tahu penyanyi ni bila nyanyi lagu ni tiada ROH DAKWAH ISLAM. Oleh itu natijahnya pun kurang menenangkan.

Saya beri cadangan nak dekat azan kalau boleh lebih banyak zikir dan nasyid2 yang jelas kepada ISLAM. Kadang lagu wanita yang keluar.

Kontra dari suasana Islam Sheikh!

Pasang lagu Maher zain ker, Rabbani ker, Nada Murni Ker, Zikr ker, Raihan Ker, Hijjaz ker, dan banyak lagi lagu nasyid oleh muda mudi.

Senang cerita, jika satu2nya Radio berunsur Islam, IKIM tidak mendedengkan lagu2 nasyid ni nak harap station radio lain, adalah mereka sekali sekala sebelum azan jer.

So bantulah juga industri Nasyid Malaysia ni.

Akhir kata di sebalik program2 wacana IKIM yang baik itu, selingan lagu itu sebaiknya lagu ISLAM Juga. Yang Jelas Islamnya. (Jangan asal di katakan Muziq itu jika ada lirik macam baik, dan tak melalaikan terus jer kita masukkan, lihat lah juga penyanyi dan roh lagu itu)

wallahualam

Abu Thalhah

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.