Followers

Sunday, November 29, 2009

Peguam : Akuan Bersumpah Bala Mengandungi Dua Bahagian.



Akuan bersumpah (SD) pertama penyiasat persendirian P Balasubramaniam mengandungi dua bahagian - satu bahagian mengenai apa yang diberitahu kepadanya dan satu lagi mengenai apa yang dilihatnya sendiri.
Menurut peguam Balasubramaniam, Americk Singh Sidhu, bahagian pertama membabitkan kenyataan-kenyataan di mana penyiasat persendirian itu dalam kedudukan untuk mengesahkan kebenarannya. Ini termasuk bila Balasubramaniam berkata dia diberitahu bahawa Datuk Seri Najib Tun Razak dan Altantuya Shaariibuu ada menjalin hubungan.
Americk berkata, bahagian kedua SD Balasubramaniam mengandungi apa yang dialami sendiri. Contohnya ialah meseg SMS yang dilihat oleh Balasubramaniam pada telefon bimbit Abdul Razak Baginda pada hari penganalisa politik itu ditangkap. SMS itu dikatakan memberitahu Razak baginda bahawa timbalan perdana menteri ketika itu menemuiIGP (ketua polis negara) pada jam 11 pagi hari berkenaan dan diminta bertenang.
Razak Baginda, yang dikenali rapat dengan Najib, kemudiannya dibebaskan daripada tuduhan bersubahat membunuh bekas kekasihnya, Altantuya. Americk juga berkata perbicaraan Altantuya telah menimbulkan lebih banyak soalan daripada jawapan di mana bukti tertentu tidak dikemukakan di mahkamah. Katanya, dua anggota unit tindakan khas didapati bersalah membunuh seorang rakyat Mongolia tanpa sebab yang jelas dan perkara itulah yang mengganggu fikiran Balasubramaniam ketika dia membuat SD pertamanya. sumber: malaysiakini

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.