Followers

Saturday, December 12, 2015

LEBIH MASA : BAYAR ITU HAK PEKERJA


Nurliyana Abdullah's photo.

Yang berkenaan bercuti dan tuntutan di atas meja menunggu untuk ditanda tangani. Orang lain tidak boleh tandatangan konon meski sepatut diserah/amanah yang kedua.

Kesan lebih seminggu konon, lalu dijawab "sudah lewat masanya seminggu" dan kesannya over time untuk 5-6 orang itu tidak dibayar. Patutkah yang menuntut disalahkan?

Ini hak titik peluh orang dan HARUS dibayar meski jumlah tidaklah banyak sangat tetapi itu kerja halal bagi yang kecil gaji itu cukup besar maknanya.

Jangan sesuka hatinya guna kuasa menekan dan kasih bodoh kakitangan bawahan sebab itu namanya TIDAK ADIL dan bolehlah dikatakan tidak peka kesusahan orang lain.

Saya meski kekadang berkerja lebih masa dan jarang tuntut sebab saya biar Allah membayar sumbangan saya tetapi yang saya bangkit orang lain yang perlu duit ada anak bini dan sanggup berkerja lebih masa.
Kamu ingatlah, saya akan FIGHT hal ini hingga dapat dan saya simpati yang di bawah.

Jangan kerana kamu tidak ngam dengan yang lain dan yang lain dijadikan mangsa seolah dikasih BUDU dan barangkali mereka takut untuk fight kesan talkut kena benci, tetapi kamu silap saya masih ada memerhatikan tingkah kamu yang berlagak bijak padahal budu.

Jelas tiada hati perut langsung dan tidak layak duduki kerusi berkenaan seolah milik bapanya.


NURLIYANA ABDULLAH

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.