Followers

Wednesday, October 7, 2015

Ikrar dan Janji Najib Pada Perwakilan Untuk Pemilihan Presiden 2009...

Guruyaya OK Papazi's photo.
Antaranya...
 

"‪#‎Saya‬ akan mempertahankan ketuanan Melayu sehingga ke titis darah yang terakhir sekiranya saya mendapat mandat Perwakilan Umno sebagai Presiden Umno pada Pemilihan Mac 2009. 

Inilah janji dan ikrar saya kepada Almarhum ayahanda saya sebelum beliau meninggal dunia."

#Saya akan memastikan bahawa keluarga saya tidak akan terlibat dalam perniagaan atau campur tangan dalam urusan pentadbiran negara. 

Kepada Tuhan Saya Berserah

Dengan segala takzim dan rendah hati saya menawarkan diri untuk bertanding jawatan Presiden UMNO dalam pemilihan Mac 2009 kelak.

Maklumat Peribadi ::


Nama : Dato' Sri Mohd. Najib Tun Abdul Razak

Tarikh Lahir : 23 Julai 1953


Tempat Lahir : Kuala Lipis, Pahang


Status Perkahwinan : Berkahwin dengan Datin Paduka Seri Rosmah Mansor

5 orang cahayamata (3 lelaki dan 2 perempuan)


1. Mohd. Nizar
2. Puteri Norliza
3. Mohd.. Nasifuddin
4. Nooriyana Najwa
5. Norashman Razak


Pendidikan : 1974 - B.A. (Hons) Industrial Economic - Nottingham University, United Kingdom

TAWARAN SAYA SEBAGAI PRESIDEN UMNO

Saya akan mempertahankan ketuanan Melayu sehingga ke titis darah yang terakhir sekiranya saya mendapat mandat Perwakilan Umno sebagai Presiden Umno pada Pemilihan Mac 2009. Inilah janji dan ikrar saya kepada Almarhum ayahanda saya sebelum beliau meninggal dunia.


Saya akan membentuk Majlis Penasihat Presiden dengan dianggotai oleh tokoh-tokoh Umno yang telah bersara terutamanya bekas Perdana Menteri bagi menghargai pandangan dan idea mereka dalam membawa negara mencapai Wawasan 2020. 

Saya akan memastikan bahawa keluarga saya tidak akan terlibat dalam perniagaan atau campur tangan dalam urusan pentadbiran negara. Saya akan menunaikan tanggungjawab saya tanpa sebarang pengaruh negara luar.

Kita sedar bahawa BN agak tercalar sedikit dalam keputusan Pilihanraya Umum Mac lepas. Saya akan melakukan apa sahaja bagi mengembalikan kegemilangan Umno dan Barisan Nasional. 

Saya tidak akan teragak-agak untuk menggunakan apa cara sekalipun bagi menghapuskan elemen-elemen perosak kestabilan dan keamanan dalam negara.

Akhir sekali saya ingin menyatakan kesediaan saya untuk bekerjasama dengan mana-mana pemimpin Umno yang mendapat mandat Perwakilan Mac depan. 

Masa depan bangsa yang bersifat "Glokal" akan terus megah berdiri dalam mengharungi arus globalisasi.

Kepada Tuhan saya berserah!



sumber : Malaysia Today.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.