Followers

Saturday, September 12, 2015

MAHATHIR + NAJIB


Ismaily Bungsu C's photo. ADA yang mengatakan yang saya sekarang sokong Mahathir dan dulu dikritik teruk.

Pendirian saya JELAS yang baik saya sokong dan tak baik saya sanggah, tetapi sanggahan saya tak semesti benar, sesiapa bisa hujah dengan agumentasi yang masuk akal.

Sejak dulu saya katakan Mahathir memang ada kebaikannya pimpin negara kesan negara dihormati, banyak pembangunan ada di sana sini dan itu jelas nampak di mata kita.

itu antara kebaikannya dan yang tidak baik dia kepala IC Palsu, dia pecat Anwar dan masukkan ke penjara dan macam2 lagi.

Biasalah dia bukan malaikat dan yang baik kita sokong dan tak baik kita perkatakan.
Najib bagaimana pula?

Apa saja kebaikan Najib, ada Najib cipta semacam PROTON SAGA, ada Najib dirikan bangunan seperti KLIA dan Putrajaya? Adakah Malaysia disegani atau diketawakan barat?

Benar Mahathir kayakan anaknya, tetapi kala anaknya dikasih projek di tinggalkan kabinet tak terlibat meluluskan dan Najib pula ia sendiri meluluskan hingga adik terkaya.

Ada Mahathir sembunyikan RM42 bilion dan kemudian adakah dana masuk ke akaun sendiri sebanyak 2.6 bilion, kalau adapun derma pastilah ke akaun parti bukan peribadi. 

Nah, bila ke akaun peribadi, makna itu hak peribadi sedang jika ke parti mesti ke akaun parti dua tiga orang sain dan ke akaun peribadi sendiri saja sain dan itu bedanya.

Masa Mahathir, adakah bini mahathir suka guna jet kerajaan dan adakah isteri Mahathir wakili negara/Mahathir di acara rasmi? 

Tentu tiada dan Rosma bukan sekali dua tetapi berkali2 dia juga suka beli belah dan belanja juta2 dan anak sendiri biayai bikin filem di barat unsur porno tak izin tayang di Malaysia nilai sekitar 500 juta.

Nah, itu antara bedanya kedua pemimpin ini dan memang banyak lagi yang tak semua saya bicarakan.

Sekarang Mahathir bukan ahli politik, tetapi saya katakan dia negarawan sebab ahli politik memikir kemenangan di musim PRU mendatang dan itu tidak ada dalam kepala Mahathir, yang ada ialah ia memikir masa depan negara bangsa dan itulah konsep negarawan sesuai untuk mahathir meski dulu ada juga kelemahannya.

Apakah anak bangsa kita bakal tidak susah dan merempat? Sekarangpun kita sudah ramal dan sedikit sebanyak tahu keadaannya anak bangsa kita dan Sabahan bawah UMNO termiskin dan pendidikan asas pernah TERSOROT sekali di Malaysia sk Mantanani tak seorang lulus exam akhir.

Fikirkalah!

ISMAILY BUNGSU

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.