Followers

Thursday, September 3, 2015

KECOH !!! MEDIA UTAMA INDONESIA MELAPORKAN, ERA KEKUASAAN & PEMERINTAHAN PM NAJIB RAZAK SEMAKIN BERAKHIR ...

Azrin Shah Aziz
Azrin Shah Aziz's photo.

Sebuah akhbar harian yang cukup berpengaruh di Indonesia telah menyamakan perhimpunan BERSIH 4.0 hujung minggu lalu dengan pemberontakan anti Suharto pada akhir 90an, menunjukkan saat akhir Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semakin hampir.

"Pemergian Najib hanya menunggu masa dan sedang mencari formula menyelamatkan 'maruah'."Ini adalah masa yang tepat bagi rakyat Malaysia menyediakan hala tuju baharu bagi negara mereka. Suka atau tidak, mereka perlu menerima demokrasi beroperasi sepenuhnya," kata seorang pengarang akhbar berbahasa Inggeris The Jakarta Post, hari ini.

Akhbar itu membuat perbandingan antara reaksi Najib dengan Suharto semasa demonstrasi "reformasi" di Jakarta yang memaksa diktator paling lama berkhidmat itu meletakkan jawatannya pada Mei 1998.

"Dakwaan rasuah dan penyalahgunaan kuasa terhadap perdana menteri semakin kuat dan beliau nampaknya gagal meyakinkan rakyat yang beliau tidak bersalah," kata akhbar itu lagi.

"Seperti Suharto, Najib cuba meredakan kesan bantahan awam dengan mengatakan beliau tidak akan mendengar kepada penunjuk perasaan yang digambarkan sebagai 'berfikiran cetek dan semangat kebangsaan yang lemah."

Najib, bertindak balas terhadap perhimpunan Bersih 4 yang menyaksikan puluhan ribu berkumpul di Kuala Lumpur pada 29 Ogos dan 30, menyifatkan penunjuk perasaan sebagai "cetek dan miskin" dalam semangat patriotik mereka.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.