Followers

Monday, September 7, 2015

KEBUDAK2KAN DAN BACUL


 
Kebudak2kan dan Bacul dua perkara yang terbaik untuk dihurai agar kita ini lebih mengerti dan faham atau ada yang tidak faham atau pura2 tidak faham.

Warna merah ini memang lambangnya API dan api pula lambang syaitan sebab syaitan asalnya api dan beza dengan warna kuning dikatakan lambang raja dan kehormatan keluhuran ketelusan..

Api sinonim dengan Syaitan memang musuh Adam dan kerana Allah marah kesan Syaitan anggap dia lagi mulia banding Adam asal tanah, maka Allah buang dia ke neraka dan Syaitan pula berjanji akan sesatkan anak cucu cicit Adam.

Jadi yang berbaju merah ini lambang api tentu ada kaitan dengan Syaitan dan apa tidaknya kala usia sudah hampir senja/tua bangka masih semacam budak2 menginjak2 gambar dan alangkah malunya kalau anak2 cucu cicit melihat perbuatan mereka itu dan apakah perbuatan semacam ini harus dijadikan contoh oleh umat manusia sejagat terutama yang Islam agamanya?

Jadi, jelas mereka yang tua2 ini tidak berakal, sama ada si baju merah atau kuning melakukan sama maka jelas mereka ini berperangai dua kali lima dan lima kali dua.

Kemudian kesan kebudak2an ini tadi terkait pula dengan perkataan BACUL dan biasanya seorang pemimpin yang berani dan tegas serta TAHU MALU dan takut Allah tentu tidak akan menipu, bohong sama rakyat, jauh nak mengular lingkar dan sikap ini berlaku kepada seorang PM Najib yang mengelar dirinya sebagai pahawan.

Pahlawan apa namanya kalau PENAKUT hadapi hakikat dan takut nak berdebat hujah dan memang sesuatu yang memalukan kita sebagai rakyat Malaysia yang sejumlah 30 juta punya pemimpin yang paling bacul dan penakut dalam dunia.

Bayangkan saja dalam negara yang dikatakan Contoh negara Islam dan Islam Hadhari terjadi KORUPSI dan penipuan yang bermaharaja hingga negara sengsara kesan hutang mencecah 900 bilion dan lesap 42 bilion serta tiba2 masuk ke akaun sendiri sebanyak 2.6 bilion.

Apa ini Malaysia syarikat sendiri milik dato nenek dan anak bini sendiri?

Duhai Najib dikau itu diamanahkan bukan berlagak sang buaya asyik menGASAK dana negara hingga rakyat menderita dan dipaksa dikau curi wang di poket rakyat miskin papa melalui GST hingga rakyt susah menderita kesan kepimpinanmu yang bobrok.

Memang bahaya negara jadinya kesan perbuatan seorang PM Najib yang tidak amanah kesan ikut tunduk akan kata2 isteri seperti Emelda juga lagaknya mencuri dana negara bangsa hingga negara jiran susah.

Bila dikaitkan dengan Bacul memang PM Najib seorang yang bacul meski ia akui sebagai pahlawan. Pahlawan apa kalau persidangan Anti Rasuah antara bangsa tidak dia hadiri dan ketika dialog Nothing To Hide diadakan, dia juga tak datang alasan keselamatan. Kepala otak hang!

Memang Najib bacul dan penakut dan kalau memang dia benar tak bersalah, pasti dia datang berhadapan dengan rakyat dan perwakilan antarabangsa dan kesan di sana sini ada pembunuhan dan pemecatan, ugutan maka jelas PM Najib memang kepala KORUPTOR dan pengkhianat no satu negara bangsa Malaysia.

Sepatutnya koruptor dan pengkhianat negara serta yang arah pecat, ugut dan perintah Sirul membunuh selayaknya dipancung di depan rakyat agar sesiapa jadi pemimpin kena jujur dan telus bukan merampok khazanah negra bangsa.

NURLIYANA ABDULLAHN

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.