Followers

Thursday, September 10, 2015

Azmin marah kena usik Ahli Parlimen Wanita ..... Menteri Besar Selangor.

Mohamed Azmin Ali memarahi Ahli Parlimen Kulai Teo Nie Ching dari DAP yang dianggapnya bersikap keanak-anakan apabila mengusiknya berkaitan kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Ia terjadi apabila Teo menujukan satu soalan kepada timbalan presiden PKR itu tentang kenyataan Hadi yang dilaporkan tidak menghalang mana-mana ahli PAS menyertai Himpunan Maruah Melayu atau 'demonstrasi baju merah' pada 16 September ini.

"MB Selangor, adakah ini sekutu politik yang anda cari?" tanya Teo menerusi akaun Twitter beliau @teonieching dengan menyertakan pautan kepada berita The Malaysian Insider yang memetik kenyataan Hadi dalam Astro Awani berkenaan penyertaan PAS dalam himpunan itu.

Azmin yang sebelum ini dilihat bersungguh-sungguh mahukan PAS menyertai pakatan parti pembangkang yang baharu, walaupun tidak dipersetujui DAP dan Parti Amanah Negara, kelihatan seperti berang sewaktu membalas tweet Teo. "@teonieching jangan jadi macam budak-budak sangat!

"Keadilan (panggilan PKR apabila merujuk kepada parti mereka) sentiasa menjadi penggerak utama memperkukuhkan pakatan menghadapi Umno dan Barisan Nasional," tulis Azmin menerusi akaun @azminali dalam satu interaksi antara mereka yang terjadi malam tadi.~ themalaysianinsider Teo Nie Ching kemudiannya menjawab tulisan Azmin :

Apabila Hadi enggan menyokong Kak Wan untuk menjadi MB Selangor, beliau tidak memanggil beliau kebudak-budakan.

Apabila Hadi berkata PAS akan bertanding di kerusi DAP dikuasai dalam PRU akan datang, dia tidak memanggil beliau kebudak-budakan.

Apabila saya membangkitkan soalan yang mengganggu fikiran beribu-ribu dan beribu-ribu penyokong, dia memanggil saya kebudak-budakan.


AMANAH PROGRESIF PEDULI.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.