Followers

Saturday, August 29, 2015

T E R K I N I !!!! KDN haramkan pakaian kuning, perkataan ‘Bersih 4’


Zar Ali's photo. Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengeluarkan perintah mengharamkan pakaian kuning serta pakaian dengan perkataan ‘Bersih 4’ dan bahan juga cetak berkaitan dengan perhimpunan tersebut di bawah Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984, yang berkuat kuasa hari ini. –

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengeluarkan perintah mengharamkan pakaian kuning serta pakaian dengan perkataan ‘Bersih 4’ dan bahan juga cetak berkaitan dengan perhimpunan tersebut di bawah Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984, yang berkuat kuasa hari ini. 

Kementerian Dalam Negeri mengharamkan pakaian kuning serta pakaian dengan perkataan "Bersih 4" dan bahan juga cetak berkaitan dengan perhimpunan yang bakal berlangsung esok dan Ahad di Kuala Lumpur dan beberapa bandar lain.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengeluarkan perintah tersebut di bawah Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984, yang berkuat kuasa hari ini.

MERKA TAKUT PADA T - SHIRT 
KUNING YANG INI ?


Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengeluarkan perintah tersebut di bawah Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984, yang berkuat kuasa hari ini.

Perintah Mesin Cetak dan Penerbitan (Kawalan Hasil Penerbitan Tidak Diingini) (No. 22) 2015 menyenaraikan sebagai "dilarang sama sekali di seluruh Malaysia" item berikut:

"Mana-mana pakaian berwarna kuning dan yang mengandungi perkataan 'Bersih 4' dan 'Mana-mana bahan bercetak lain dan risalah yang membawa kepada perhimpunan Bersih 4'.

Satu salinan perintah itu dalam Warta Kerajaan Persekutuan boleh didapati dalam talian. Ia bertarikh 27 Ogos dan mula berkuat kuasa hari ini. – 28 Ogos, 2015.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.