Followers

Sunday, August 16, 2015

Garam bukit bukan ubat! Garam bukit adalah penawar!


Zar Ali's photo. KHASIAT GARAM BUKIT boleh dibahagikan kepada 4 yang utama iaitu dari segi Sunnah, Sains, Perubatan Islam dan Aura.

PERTAMA DARI SEGI SUNNAH. 


Guna ja dapat pahala dah. Nak tak? 

Dari Abdullah Bin Umar:”Sesungguhnya ALLAH menurunkan empat perkara berkat (mempunyai kebaikan)dari langit (menerusi hujan) ke bumi iaitu besi, api ,air dan garam”

SUNNAH : Rasulullah S.A.W menyarankan supaya memakan secubitgaram pada awal dan akhir setiap kali makan:

“Sesiapa yang memulakan makan dengan memakan secubit garam, Allah akanhindarkan bermacam-macam jenis penyakit, yang paling kurang ialah kusta, sakit perut dansakit gigi. Selebihnya Allah yang Maha Mengetahui.”

KEDUA DARI SEGI SAINS.

Setuju tak jika saya kata semua manusia memerlukan garam dalam tubuh badan. Masa kecil Tuhan cipta kita dah cukup sempura sumber mineral dalam badan. Semakin lama garam semakin kurang akibat gaya hidup kita. Contoh kita berpeluh setiap hari. 

Peluh akan keluarkan garam. Ada tak kita tambah balik garam satu sudu setiap hari. Kalau ada comfirm sangkut darah tinggi lepas ni. Cuma tambah dalam masakan. Tapi itu bukan garam itu hampas garam. Zatnya dah hilang dalam masakan. Sbb tu kulit kita makin berumur makin kedut. 

Jadi amalkan semburan ni setiap hari sembur dalam mulut dan pada luaran pada muka dan tubuh badan kita. Garam bukit tak bahaya utk kesihatan. 

Malah dalam jangkamasa panjang akan neutralkan pula darah dan gula dalam badan kita. Kalau spray kat muka boleh jadi energi utk tahan ngantuk. Dan cantikkan kulit muka. Dan boleh sembur juga pada kawasan2 yang ada masalah seperti sakit kulit gaut, lenguh2 dan sebagainya.

KETIGA DARI SEGI ILMU PERUBATAN ISLAM. 

Orang masuk rumah baru tabur apa? Orang buat pagar rumah tabur apa? Orang buat ubat2 hantu syaitan pakai apa? Kalau kita perasan kat klinik2 perubatan Islam dia akan pasang lampu garam bukit utk apa? Klinik tempat kotor penuh dengan darah. 

Makhluk halus memang suka dengan darah2 kotor tu. Itu salah satu cara utk protect dari makhluk halus. Garam bukit adalah mineral semula jadi ciptaan Tuhan. Takda makhluk yang boleh mengatasi ciptaan Tuhan. 

Sebab tu kita amal garam bukit sembur kat muka dan tubuh badan kita ambil syarat utk lindungi dari makhluk halus. Bismillah sikit...

KEEMPAT DARI SEGI ILMU AURA. 

Garam bukit boleh perbaiki kebocoran aura kita. Manusia semua ada aura. Jika aura kita elok. Kita akan happy ja. semua orang suka kita. Rezeki pun suka kita. Jika aura bocor. Kita akan jadi murung. Orang suka tak kat orang murung? Rezeki pun tak suka. Kalau masuk cepat je bocor keluar balik. 

Budak2 dicipta dengan aura yang cukup sempurna oleh Tuhan. Sbb tu budak2 orang suka. Tapi amalan gaya hidup kita buatkan aura kita jadi bocor. Biasanya orang yang aura bocor ni makhluk halus senang masuk. Asyik murung ja. Jadi kita boleh guna garam bukit ni utk protect aura kita. 

Caranya sembur kepala dan badan kita macam kita pakai minyak wangi tu. Ambil syarat ja. Kita nak bisnes mesti lah nak orang suka kita dan rezeki juga suka pada kita.

Jadi kesimpulannya secara tak langsung bila kita pakai garam bukit ni, kita dah amal sunnah rasullullah, jaga kesihatan dalaman kita, jaga kulit muka kita, tambah energi kita, protect diri dari makhluk halus dan juga utk perbaiki kebocoran aura kita agar orang dan rezeki suka dengan kita. 

Dari segi penyakit jika guna dalam jangkamasa panjang akan hilangkan masalah2 penyakit yang ada pada kita. Saya takntumpu kepada sakit sebab orang lain pun akan cerita pasal sakit. Kita tak nak bersaing. Sampai prospek pun keliru. Kita tak mau limit kan pembeli kita. 

So jika kita cerita 4 benda tadi...semua orang boleh guna produk kita. Dari budak yang baru beranak 3 minit sampailah orang tua yang nak mati lagi 3 minit..

Jika anda rasa ragu2 dengan penerangan saya ini, anda boleh buka" dan cari sendiri "khasiat dan kebaikkan garam bukit". Macam2 website anda akan jumpa dari segi Sunnah. 

Sains. Perubatan Islam. Aura dan lain2.

Garam Bukit mengandungi bahan untuk meneutralkan segala masalah dalaman (kencing manis, darah tinggi, gout, resdung, lemah minda dll)

Kebaikkan Garam Bukit :


1~Menstabilkan tekanan dan mengimbangi faktor PH darah.
2~Meleraikan gumpalan sel darah merah dan melancarkan pengaliran darah.
3~Meningkatkan kadar oksigen dalam darah.
4~Membantu membina sel-sel baru.
5~Menghapuskan radikal bebas dalam tubuh.
6~Mempermudahkan pergerakan otot-otot usus.
7~Membantu menyeimbangkan paras gula dalam darah.
8~Melancarkan sistem metabolik badan.
9~Membantu penyerapan vitamin dengan lebih berkesan.
10~ Membantu struktur tulang.
11~Memusnahkan asid urik.
12~Mengurangkan ketagihan makanan manis.
13~Sesuai untuk ibu-ibu mengandung bagi tumbesaran bayi yang sihat.
14~Menstabilkan denyutan jantung yang tidak sekata.


Banyaknya kelebihan Garam Bukit ni. Rugi besar kalau kita tidak mengamalkannya. Dan yang lebih penting amalan mengambil Garam Bukit adalah SUNNAH RASULULLAH.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.