Followers

Wednesday, August 26, 2015

'BERSIH diperlukan kerana Malaysia dalam ICU'



Momentum BERSIH 4 sedang meningkat di Pulau Pinang, dengan kira-kira 600 orang menghadiri forum anjuran Aliran malam tadi.

Ruang forum penuh sesak, dengan ramai lagi duduk di atas lantai, serta di luar dewan Kompleks Masyarakat Penyayang.

Timbalan Ketua BERSIH, Sarajun Hoda memuji penduduk Pulau Pinang yang datang beramai-ramai walaupun pada malam Isnin, dengan berkata mereka sentiasa menunjukkan contoh yang baik mengenai kuasa rakyat, terutamanya apabila mereka mengundi kerajaan baru pada tahun 2008.

"Sebab kita ada otak," kedengaran laungan seseorang dari kalangan hadirin, yang disambut dengan tepukan dan gelak ketawa orang ramai.

Mereka terkejut apabila Sarajun menunjukkan presentasi Powerpoint mengenai 45 agensi kerajaan yang secara langsung di bawah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak.

"Najib mahu mengawal segala-galanya!" kata Sarajun, sambil menambah bahawa itulah sebabnya mengapa BERSIH perlu kerana Malaysia "sakit", dan perlu diselamatkan kerana negara "sekarang dalam ICU".

Presiden Aliran, Francis juga terkejut dengan jumlah kehadiran yang begitu besar, yang menurutnya "tidak dijangka".

Loh berkata BERSIH telah memberi kekuatan kepada rakyat kerana rakyat Malaysia tidak lagi takut untuk menyatakan pandangan mereka. - M'kini

Artikel Penuh: http://bm.malaysia-chronicle.com.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.