Followers

Saturday, August 8, 2015

ALA KERAJAAN BINATANG?


Ismaily Bungsu C's photo.

KITA masih boleh terima pemecatan Muhyddin. Kita masih boleh terima pemecatan Shafiee. Kita masih boleh terima pemindahan pegawai polis yang menyiasat kasus 1MDB/RM2.6 bilion.

Kita juga boleh terima kasus kenaikan pangkat 4 orang ahli PAC ke kerusi menteri termasuk pecat seorang ahli PSC atas alasan sakit dan seorang yang mungkin diarah berhenti.

Pemecatan Peguam Negara yang masih sihat dikata sakit memang luar biasa dan aneh, tetapi bila pegawai SPRM serta merta dipindah setelah berusaha menyiasat kasus RM2.6 bilion itu, maka itu tidak masuk akal kalau alasan menerima tetamu YB2 pembangkang.

Untuk apa Najib takut hadapi semuanya ini kalau memang Najib tidak bersalah? 

Kalau memang Najib Razak ini seorang yang berani dan hebat, maka sila hadapi semua perkara. Berani kerana benar dan takut makna Najib bersalah.

Memang pemindahan pegawai SPRM itu suatu perbuatan yang bangang dan GILA BABI sebab jelas Najib sudah ketakutan kerana ia tahu TONG TAHI akan terbongkar dan ia akan siap ke mahkamah dan masuk penjara. Hukuk karma siap menangi kamu Najib!

Sebagai seorang pemimpin yang selalu mendedangkan ketelusan dalam kepimpinan dan ia sebagai pejuang bangsa harus berani menghadapi segala tuduhan dan tampillah ke depan sebagai anak jantan yang siap menghadapi segalanya.

Mengarah siasat pindah dan main pecat2an, itu seolah membantutkan dan melambat2kan penyiasatan menyebabkan rakyat bakal tidak percaya sistem ketelusan kerajaan dan jika ini terus dilakukan maka tidak hairan rakyat Malaysia akan bangkit memaksa Najib secara paksa turun dari kerusi PM dan terus menghantarnya ke penjara sungai buluh.

Rakyat sudah muak kesan terlalu banyak sangat gangguan pihak kerajaan arahan atasan terhadap yang berkenaan untuk menyiasat berdasarkan amanah yang dipertanggungjawabkan.

Kerajaan Malaysia sekarang ini seolah seperti miliknya Najib bin Razak yang sesuka hatinya melakukan apa saja mahunya demi menyelamatkan dirinya dan keadaan ini tidak jauh bedanya kerajaan Malaysia ini seperti kerajaan Binatang.


ISMAILY BUNGSU
sabah

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.