Followers

Tuesday, July 7, 2015

TERKINI ! - Muhyiddin perlu menghadap Agong untuk ambil alih negara !! - FMT Reporters


muhyiddin.agong

Semua Ahli Parlimen Kerajaan dan Pembangkang perlu memberi sokongan kepada Muhyiddin untuk ambil alih jawatan Perdana Menteri.


PETALING JAYA: Tan Sri Muhyiddin Yassin perlu segera mengambil alih kepemimpinan negara daripada Datuk Seri Najib Tun Razak.

Gesaan itu dibuat oleh Datuk Husam Musa kerana mendakwa negara ini buat pertama kalinya benar-benar berada dalam keadaan sangat kritikal.

Katanya, tindakan drastik perlu diambil termasuk menukar tampuk pemerintahan negara dan individu paling layak adalah Muhyiddin selaku pemimpin nombor dua negara.

“Muhyiddin sewajibnya menemui Yang Dipertuan Agong bersama Peguam Negara untuk menyembah maklum keadaan yang ada dan seterusnya mencadangkan pelucutan jawatan Perdana Menteri.

“Ahli Parlimen seluruhnya perlu menunjukkan sikap patriotik mereka termasuk memberikan sokongan kepada TPM untuk mengambil alih negara dari Najib sekalipun mereka adalah dari parti-parti di luar kerajaan.

“Muhyiddin juga perlu menjamin suatu tindakan undang-undang diambil tanpa mengira kedudukan dan pangkat. Lebih banyak malapetaka akan berlaku jika tindakan segera tidak diambil,” katanya dalam kenyataan media.

Husam berkata, kenyataan berani dan terbuka Peguam Negara pada Sabtu lalu sebenarnya sudah cukup bagi seorang pemimpin yang bermaruah mengambil langkah mengundurkan diri.

“Segalanya telah tersimpul dalam kenyataan itu dan hingga petang ini, Isnin 6 Julai, empat hari selepas kenyataan itu, Najib gagal mengeluarkan sebarang penjelasan terhadap kenyataan Peguam Negara.

‘Ketika Peguam Negara membuat kenyataan telah melihat sendiri dokumen-dokumen berkaitan dan mengarahkan serbuan dibuat ke atas syarikat berkaitan, negara kita sepatutnya telah pun diambil alih oleh seorang Perdana Menteri yang baru atau paling kurang Pemangku,” katanya.

------------------------------------------------------------------------------
 
  •  
    Semua rakyat diminta BERTENANG ! 
     
    Sila berikan kerjasama yang terbaik dalam proses pengalihan kuasa ini dan TINDAKAN TEGAS akan diambil kepada sesiapa saja yang cuba MENGHALANG proses tersebut. Sesiapa saja yang menghalang atau tidak memberi kerjasama dalam perkara ini, akan dianggap BERSUBAHAT SAMA dalam skandal kewangan terbesar melibatkan PM Najib.

  • Hassan Tenang · 
     
    Mari kita lihat, kita renung, kita fikir, kita kaji apa yang berlaku sejak DS Najib jadi PM.
     
    1. Negeri Sabah telah diserang. Ramai juga pasukan keselamatan kita terkorban.
     
    2. Kapalterbang MAS MH370 hilang tanpa dikesan.
     
    3. Kapalterbang MAS MH17 ditembak jatuh. Semua penumpang terkorban. Kotak hitam diserah pada negara barat.
     
    4. Banjir besar berlaku hampir di seluruh negara. Paling teruk di Kelantan.
     
    5. Helikopter yang dinaikki menteri kawan rapat PM jatuh terhempas.
     
    6. Gunung Kinabalu runtuh.
     
    7. Nilai wang jatuh.
     
    8. Pasaran saham pun jatuh.
     
    9. Krisis 1MDB yang dibangkitkan tidak dijawab oleh Menteri Kewangan sendiri. Dalam jawapan yang diberi oleh MK 2 dia mengaku bahawa kerajaan membayar Faedah sebanyak RM 2.7 BILLION.
     
    10. Dalam keadaan negara menghadapi kesulitan yang berat, kapal terbang mewah yang bernilai ratusan juta RM dibeli. Untuk kegunaan siapa?
     
    11. Apakah semua musibah ini diturunkan ALLAH tanpa ada sebabnya? 
     
    MARILALAH SAMA2 KITA FIKIRKAN.
     
    Tindakan Umat Islam. Bersatu untuk mengadakan SOLAT HAJAT DALAM BULAN RAMADAN UNTUK MEMOHON KEPADA ALLAH SUPAYA DIKURNIAKAN KITA PEMIMPIN YANG BAIK, YANG BERANI, YANG JUJUR DAN YANG AMANAH.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.