Followers

Monday, June 22, 2015

Tunggu Haron Din pulang umrah - Hadi

 

Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din sedang mengerjakan umrah dan akan pulang dalam dua minggu. - Foto fail TRP
KUALA LUMPUR, 21 Jun:

Majlis Syura Ulama (MSU) PAS menunggu kepulangan Mursyidul Am parti berkenaan, Datuk Dr. Haron Din pulang dari mengerjakan umrah di Mekah sebelum membincangkan mengenai usul putus hubungan dengan DAP.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, mesyuarat MSU pada hari ini diadakan untuk berbincang mengenai pelantikan ahli majlis berkenaan.

Menurutnya, tidak ada sebarang perbincangan mengenai usul Dewan Ulama PAS Pusat yang diluluskan tanpa bahas pada Muktamar parti tersebut baru-baru ini.

“Usul putus hubungan dengan DAP kena tunggu Mursyidul Am PAS balik dari Mekah dahulu.

“Perbincangan hari ini mengenai perlantikan ahli majlis syura dan tidak bincang mengenai usul putus hubungan dengan DAP,” katanya ketika ditemui selepas menghadiri Mesyuarat Majlis Syura Ulama PAS di sini hari ini.

Haron sebelum ini telah ke Mekah bagj mengerjakan umrah selama dua minggu bermula 15 Jun lalu.

Beliau dijangka pulang ke tanah air pada akhir bulan ini.

Terdahulu, PAS melalui Muktamarnya baru-baru ini meluluskan usul memutuskan hubungan dengan DAP tanpa bahas untuk dibawa ke MSU.

Susulan perkara itu, DAP mengumumkan bahawa PR telah menemui titik noktahnya yang di dakwa berpunca daripada keputusan yang dibuat melalui Muktamar parti Islam itu.

Tambah Abdul Hadi lagi, mengenai pelantikan Ahli Majlis Syura Ulama, kebanyakan mereka dikekalkan sepertimana sesi sebelum ini.

“Bagi jawatan Setiausaha Majlis Syura Ulama pula, ia perlu menunggu Mursyidul Am pulang untuk menentukan pelantikan tersebut,” ujarnya.

Read more: http://bm.therakyatpost.com/berita/2015/06/21/tunggu-haron-din-pulang-umrah-

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.