Followers

Friday, June 26, 2015

Mana Mana Parti Yang Cenderung Kepada UMNO Akan Berkubur !!

 


Jika ada parti baru jangan sokong Umno/BN..insya'allah ia takan berkubur...
Dato' Tarmizi Mohd Jam



Sejarah hanya membuktikan, parti serpihan yg pro Umno pasti tenggelam. Berjasa, Hamim dan Akim ruyup kerana parti2 serpihan ini menyokong BN. Dan Pas pd masa ini melawan BN. 



Mana2 parti di Malaysia yg dilihat rakyat condong menyokong Umno pastinya akan ditolak. Bukan buat kerjasama, cukup sekadar iyakan cakap2 dan tindakan Umno, akan tenggelam. Parti S46 hidup tetapi tenggelam slps dibubarkan kerana pemimpinnya sertai Umno. 



Bukankah telah juga dibuktikan Parti Keadilan Nasional, kini jadi Partai Keadilan Rakyat (PKR) berdiri teguh wlpun ia parti serpihan Umno. Ini yg di depan mata. 



AK Parti pimpinan Erdogan juga serpihan drpd Parti Refah, terbukti ia lbh berjaya drpd Refah (kini Shadat Parti) yg dipimpin Erbakan menerajui Turki. Dan di Indonesia, Partai Demokrasi Indonesia Perjuangan (PDI-P) yg diketuai Megawati skrg, Jokawi jd Presiden Indonesia adalah parti serpihan drpd Partai Indenesia Perjuangan (PDI). 



AK Parti dan PDI-P lahir kerana krisis dalaman hampir2 sama dgn yg dilalui oleh Pas. Yg clear, parti serpihan jgn condong dgn Umno. Amacam?




Ini sudah pun dijelaskan dalam SURAH HUD AYAT 113  -  "BARANG SIAPA MENYOKONG/CONDONG KEPADA PEMERINTAH YANG ZALIM DAN TIDAK BERLAKU ADIL KEPADA RAKYAT -  KAMU AKAN DIBAKAR API NERAKA."


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.