Followers

Friday, June 5, 2015

Cari Makan Maa !!

Mafiaboss Melayu's photo. Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini berkata, seorang sahabatnya, menasihati beliau agar tidak mengkritik pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak atau "legasinya" akan musnah.

Melalui posting di laman blog miliknya, www.chedet.cc, perdana menteri selama 22 tahun itu berkata, sahabat yang pernah dibantunya itu berulang kali mengingatkannya berkenaan legasi.

"Dia memberi amaran jika saya berterus-terusan (mengkritik), saya akan hilang legasi saya. Saya kata kepadanya, apa yang rakyat fikirkan mengenai legasi saya, jika ada pun tidak penting. 

Saya lebih risaukan apa yang berlaku dalam negara kita. Reputasi kita semakin pudar," katanya dalam posting bertajuk ‘Legacy’.

"Saya menghormati kebimbangannya. Dia sahabat saya, dan saya rasa dia bimbang keadaan saya," katanya.

Dr Mahathir berkata, beliau memahami kini mengapa sahabatnya itu bercakap mengenai kehilangan legasi.

"Beliau diberikan tugasan memusnahkan saya, memusnahkan apa yang digelarnya sebagai legasi.
"Saya rasa dia dan majikannya percaya jika saya tidak lagi popular maka kritikan saya terhadap isu membabitkan 1MDB tidak akan diendahkan rakyat," katanya.

Dr Mahathir berkata, sahabatnya itu kini diletakkan di bawah Jabatan Perdana Menteri, dipercayai merujuk kepada Tan Sri Lim Kok Wing. – 5 Jun, 2015.


(Kredit to: TMI)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.