Followers

Wednesday, May 6, 2015

TG HARON DIN Patut Jemput Ustaz Kazim ?

Zack Ahmad's photo.
PAS Perak kini sudah ada pengganti DS Nizar PAS kini terhutang budi dengan seorang penceramah selebriti yang sensasi yang terkenal dari Ipoh. 

Haron Din patut terima dan jemput penceramah yang lebih dikenali dengan 'kalo jodoh.. tak kemana' untuk menjadi ahli majlis syura kehormat sebab fikrahnya yang sealiran. 

PAS Perak kini sudah ada pengganti DS Nizar untuk menarik orang ramai datang ke majlis ceramah sebagaimana DS Nizar sebelum ini. 

Silalah jemput beliau bersama di pentas-pentas PAS di masa depan untuk berkempen PRU-14 seterusnya. 

Beritanya : Penceramah terkenal Datuk Mohammad Kazim Elias mengingatkan pengundi di Permatang Pauh supaya memilih calon pilihan raya kecil Parlimen itu yang menyokong hudud. 

Membangkitkan sokongan BN di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan sebelum ini, Kazim berkata kekuatan undi diperlukan untuk membolehkan undang-undang itu dilaksanakan. 

“Kalau dibawa di Parlimen dia memerlukan kekuatan tetapi kalau ahli Parlimen tak menyokong hudud walau dia Melayu sekali pun macam mana undang-undang itu hendak menang. 

“Sebab itu di Parlimen Permatang Pauh ini sekali pun, kita kena tengok ahli Parlimen itu boleh angkat tangan sokong hudud atau tidak,” katanya dalam ceramah di Permatang Pauh malam tadi.
Baca lagi di sini Sebelum ini beliau pernah membuat kenyataan: 

Kerajaan Pusat tidak boleh dianggap sebagai kufur semata mata kerana belum melaksanakan hudud.Penceramah dan pendakwah bebas, Muhammad Kazim Elias, menjelaskan hanya golongan yang menolak dan menentang hudud sahaja layak dihukum sebagai kufur.

“Ia berbeza sama sekali dengan pendirian disuarakan Perdana Menteri, yang menyatakan kerajaan tidak menolak, namun belum mampu melaksanakannya atas kekangan tertentu.

“Saya setuju kenyataan Perdana Menteri bahawa ada beza antara menolak dan belum melaksanakannya. 

Bagi saya secara peribadi ada banyak perkara yang perlu diteliti mengenai soal hudud sebelum ia boleh dilaksanakan,” katanya. 

Jenis loqlak! dan tidak ada pendirian yang tetap. Apakah selepas PRK Permatang Pauh ini dan sekiranya Umno menang, Hudud akan terlaksana di Malaysia wahai Kazim?


Fundeq lu lah Kazim!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.