Followers

Monday, April 13, 2015

Subra: MIC hargai usaha luar biasa Najib

Timbalan Presiden MIC Datuk Seri Dr S. Subramaniam berkata parti itu menyokong penuh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk terus memimpin negara.

"Kepimpinan Perdana Menteri perlu diteruskan bagi memastikan negara terus kekal pada haluan pembangunan untuk menjadi sebuah negara maju," kata Dr. Subramaniam.

MIC menghargai usaha luar biasa Najib, kata beliau.

Menteri Kesihatan itu berkata Najib telah melakukan pelbagai transformasi dalam pembangunan ekonomi dan pendidikan masyarakat India.

Dr. Subramaniam berkata menerusi transformasi tersebut, banyak perubahan yang berlaku sekaligus meletakkan masyarakat India di barisan hadapan bersama masyarakat lain dalam pembangunan negara.

"Kita telah membawa masyarakat India ke satu tahap yang lebih baik dan penekanan terhadap dua aspek ini berjaya mengeluarkan mereka daripada masalah ekonomi dan pendidikan," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita pada Majlis Makan Malam Sambutan 25 tahun MIC Bahagian Ipoh Barat yang dihadiri kira-kira 1,000 anggota daripada 48 cawangan hari ini.

Dr Subramaniam berkata Najib telah mewujudkan Jawatankuasa Khas Kabinet Hal Ehwal Masyarakat India yang menjadi agensi untuk menangani pelbagai perkara yang berkaitan dengan masyarakat India.

"Di samping itu, (disediakan) peruntukan sebanyak RM610 juta untuk sekolah Tamil, penambahan kuota pelajar India di peringkat matrikulasi dan politeknik, peruntukan keperluan khas untuk kuil serta lebih 4,000 masyarakat India mendapat status kerakyatan," katanya.

- Bernama

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.