Followers

Monday, April 20, 2015

Muhyiddin perlu singkir Najib.



Muhyiddin boleh meletakkan jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri tetapi masih kekal sebagai Timbalan Presiden UMNO sebagai bantahan kepada Najib untuk meletak jawatan Muhyiddin-Yassin_najib_600

PETALING JAYA: Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin diminta mengambil tindakan lebih berani selepas secara terbuka menyatakan sokongan kepada Tun Dr Mahathir Mohamad, bahawa beliau tidak sendirian dalam menyuarakan kebenaran.

Kenyataan yang dibuat pada Ahad dianggap sebagai isyarat bahawa beliau sudah hilang kepercayaan kepada Presiden UMNO yang juga Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Muhyiddin bukan lagi setakat menghormati hak Tun Mahathir dalam mengkritik dan menanyakan soalan sebagaimana yang pernah disebutnya sebelum ini, tetapi sudah meletakkan dirinya bersama-sama dengan apa yang diperjuangkan oleh bekas Perdana Menteri itu,” komen Shahbudin Husin dalam blognya.

Selari dengan kenyataan yang dibuatnya, Muhyiddin dikatakan perlu mengulangi peranan sebagaimana yang pernah dimainkannya dalam mempercepatkan pengunduran jawatan Tun Abdullah Badawi pada 2008 dahulu.

Shahbudin yang juga bekas Ketua UMNO Bahagian Setiawangsa berpandangan, Muhyiddin perlu mengatur langkah seterusnya, sama ada secara terbuka menuntut Najib berundur seperti yang dimahukan oleh Dr Mahathir atau mula mengumpul kekuatan di kalangan pemimpin UMNO seluruh negara untuk bersama-sama dengannya.

Bagi memberi lebih tekanan kepada Najib dan menyokong tuntutan yang dibuat Dr Mahathir, beliau perlu menghadirkan diri dalam setiap program jelajah bersama bekas Perdana Menteri itu.

“Untuk lebih drastik, sebagai tanda hilang kepercayaan itu, Muhyiddin boleh juga meletakkan jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri tetapi masih kekal sebagai Timbalan Presiden UMNO.

“Jika tidak, perjuangan kebenaran ini mungkin akan memakan masa yang lebih lama dan belum tentu dapat dipastikan akan berjaya atau sebaliknya kerana Perdana Menteri tidak semudah itu mahu mengalah atau berundur,”katanya.

Tegasnya, Muhyiddin tidak perlu risau dengan sokongan rakyat kerana mereka tidak sabar untuk melihat Najib disingkir kerana terlalu banyak onar yang ditimbulkannya dalam mentadbir negara.

Posted & copy by RAKYAT MARHAEN

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.