Followers

Monday, March 30, 2015

Polis siasat rompakan rumah keluarga Hannah Yeoh FMT Reporters

Lima lelaki bertopeng tidak dikenali bersenjatakan parang memecah masuk rumah mangsa pada jam 10 pagi.

Hannah-Yeoh_600 

KUALA LUMPUR: Polis kini melakukan siasatan terhadap kes pecah masuk dan rompak ke atas rumnah keluarga Speaker DUN Selangor, Hannah Yeoh di USJ 13.

Timbalan Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Supt Tan Ah Chua berkata, perompak yang melakukan rompakan itu bersenjatakan parah dan rumah terbabit terletak di dalam kawasan kejiranan berpagar.

“Jadi polis sekarang sedang menyoal siasat pihak pengawal keselamatan bagi mendapatkan lebih banyak maklumat mengenai suspek terutama bagaimana mereka boleh lepas masuk, kenderaan yang diguna serta penampilan mereka,” katanya.

Menurut Tan, lima lelaki bertopeng tidak dikenali bersenjatakan parang memecah masuk rumah mangsa pada jam 10 pagi.

Suspek melarikan wang tunai RM8,000, barang kemas, minuman keras dan beberapa barangan lain.
“Kami juga telah merakamkan keterangan mangsa dan meminta bantuan daripada Unit Forensik Polis Selangor,” kata Ah Chua, lapor The Rakyat Post.

Menurut Ah Chua, lima ahli keluarga Yeoh serta amah mereka berada di dalam rumah ketika suspek masuk melalui pintu bahagian tepi rumah yang tidak berkunci.

Tambahnya, suspek kemudian mengarah mangsa berkumpul di dalam bilik tv lalu diikat, dan kemudian menggeledah rumah berkenaan selama kira-kira 20 minit sebelum melarikan diri dengan kenderaan yang belum dikenalpasti.

Polis dimaklumkan mengenai kejadian itu pada jam 11 pagi setelah dihubungi oleh seorang daripada mangsa yang berjaya melepaskan diri setelah suspek melarikan diri.

Rumah mangsa dilengkapi dengan kamera litar tertutup (CCTV), namun peranti rakamannya turut dilarikan suspek.

Hannah yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Subang Jaya sebelum ini dilaporkan turut memaklumkan mengenai kejadian rompakan itu kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar melalui laman Twitter.


FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.