Followers

Thursday, February 12, 2015

Pemenjaraan Anwar: Hindraf nampak ke depan

  Hindraf rayu Yang Dipertuan Agong beri pengampunan kepada Anwar Ibrahim OLEH KUMARA SABAPATTY 

DI KUALA LUMPUR - 11 FEB 2015 Pengerusi Hindraf, P. Waytha Moorthy menyeru Yang Di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah supaya memberi pengampunan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan dibebaskan daripada hukuman penjara lima tahun yang dijalani sejak semalam. 

Anwar yang juga Ketua Umum PKR dijatuhkan hukuman penjara oleh Mahkamah Persekutuan atas kesalahan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan pada 2008. 

Bekas Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu juga menyeru ahli-ahli politik dan badan bukan kerajaan (NGO) tanpa mengira ideologi bersatu menuntut pengampunan baginda. 

Katanya, pengampunan Yang Dipertuan Agong sebagai Ketua Negara terhadap Anwar akan mengembalikan kepercayaan rakyat terhadap undang-undang dan kehakiman negara. 

"Harap para aktivis masyarakat tanpa mengira ideologi termasuk ahli politik bersatu menuntut pengampunan Tuanku yang disanjungi. 

"Ramai percaya Anwar menjadi mangsa keadaan dan sebahagian konspirasi politik. 

"Saya berharap faktor usia semasa serta sumbangan Anwar Ibrahim ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri dapat dipertimbangkan dan diberi pengampunan segera," katanya kepada MalaysiaGazette. - 


MalaysiaGazette. Posted by mountdweller.
hursday, February 12, 2015 Pemenjaraan Anwar: Hindraf nampak ke depan Hindraf rayu Yang Dipertuan Agong beri pengampunan kepada Anwar Ibrahim OLEH KUMARA SABAPATTY DI KUALA LUMPUR - 11 FEB 2015 Pengerusi Hindraf, P. Waytha Moorthy menyeru Yang Di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah supaya memberi pengampunan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan dibebaskan daripada hukuman penjara lima tahun yang dijalani sejak semalam. Anwar yang juga Ketua Umum PKR dijatuhkan hukuman penjara oleh Mahkamah Persekutuan atas kesalahan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan pada 2008. Bekas Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu juga menyeru ahli-ahli politik dan badan bukan kerajaan (NGO) tanpa mengira ideologi bersatu menuntut pengampunan baginda. Katanya, pengampunan Yang Dipertuan Agong sebagai Ketua Negara terhadap Anwar akan mengembalikan kepercayaan rakyat terhadap undang-undang dan kehakiman negara. "Harap para aktivis masyarakat tanpa mengira ideologi termasuk ahli politik bersatu menuntut pengampunan Tuanku yang disanjungi. "Ramai percaya Anwar menjadi mangsa keadaan dan sebahagian konspirasi politik. "Saya berharap faktor usia semasa serta sumbangan Anwar Ibrahim ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri dapat dipertimbangkan dan diberi pengampunan segera," katanya kepada MalaysiaGazette. - MalaysiaGazette. Posted by mountdweller at 12:45 A

Copy and WIN : http://bit.ly/copy_win

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.