Followers

Saturday, February 28, 2015

LIWAT 2 - KONSPIRASI TERNYATA MAINAN PEMERINTAH...


Dalam isu Liwat Anwar - kerajaan / UMNO sudah hilang punca bagaimana untuk memastikan DSAI perlu ke Sungai Buluh, lantas untuk kepastian tersebut mereka amat mengharapkan Tan Sri Muhammad Shafie bin Abdullah perlu bertindak sebagai pendakwa, bagi rakyat khususnya yang beragama Islam memang sudah tidak percaya dengan kes ini.

Tapi dengan kehendakNya juga dan dakwaan dari Tan Sri maka Anwar perlu di Sungai Buluh untuk selama 5 tahun.

 Tindakan dan kerja buat Shafie ini juga adalah melayan kehendak dan Hasrat Ketua Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaludin agar kes dan pengisian pendakwaan ini dapat di terjemahkan kepada seluruh rakyat.

Pendedahan sempit ini boleh membahayakan masa depan negera, Langkah ini adalah langkah 'perbicaraan di luar mahkamah', kata Amidi Abdul Manan, Presiden Abim. ( gambar )

Tapi malangnya kenapa pihak " pendakwa " meneruskankan dakwaah mereka di luar mahkamah, mengapa perlu diadakan " tayangan jalanan " untuk menerangankan kepada rakyat kaitan dengan kes tersebut. 

Kes sudah pun selesai dan Anwar sudah pun ke Sungai Buluh tapi mendukacitakan Shafie masih menggunkan Pemuda UMNO untuk pusingan satu Malaya bagi menerangan keadaan sebenar...... kenapa?

Tindakah Shafee ini bukan sahaja di benci oleh pembangkang dan ahli perundangan sebliknya kalangan UMNO juga demikian. Ada kalangan pengundi khususnya di Permatang Pauh menyarankan akan Shaifee dan Pergerakan Pemuda " bercerita " dari rumah ke rumah isu ini dan di sambut dingin oleh mereka, itu kerja bodoh dan ianya boleh memburukkan lagi keadaan.

Apakah Khairi ( KP ) UMNO mempunyai keyakinan yang tinggi tujuan pendedahan ini sedang ramai kalangan UMNO sendiri mengharapkan adanya rasa simpati khusus kepada keluarga Anwar dan isteri serta anak-anak mereka. Selain itu sebagai sebuah negara Islam sudah tentu penghakiman ini memakan diri.


Dalam pada itu terbit pula NGO - Bona Fide Friends ( BEF ) pimpinan Dato Razali Ibrahim ( gambar ) melibatkan diri kononnya untuk menarik lebih ramai peguam muda Melayu menyertai UMNO.

 Tindakan ini sekaligus membuktikan bahawa jawapan balas pihak pendakwa yang menolak teori konspirasi politik, dan mahkamah telah pun menerima hujah pihak pendakwa dalam penghakimannya tidak mencukupi.

Kalau diteruskan kerja sia-sia Shafee itu.. tentu mudah kerja Jentera Pilihanraya PKR Permatang Pauh.. tapi ada yang dah sedar.. ruginya...


DIRECTER Gajah Menta

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.