Followers

Sunday, February 1, 2015

Haiwan Aneh Macam Gollum Ditemui

 
Binatang aneh yang ditemui di ladang kelapa sawit di Sibu kelmarin kemungkinan besar seekor beruang matahari yang sedang sakit


SIBU – Penduduk Sarawak yang terkenal dengan kisah haiwan legenda digemparkan dengan penemuan makhluk aneh oleh sekumpulan pekerja ladang kelapa sawit di Jalan Bintangor-Sibu di sini kelmarin.

Makhluk berkuku panjang dan tajam itu ditemui pekerja warga Indonesia ketika mereka sedang membersihkan kawasan ladang tersebut pada kira-kira pukul 10 pagi.

Seorang pekerja yang ingin dikenali sebagai Ardie, 30, berkata, dia dan rakan-rakan pada mulanya terdengar bunyi pelik binatang sebelum ternampak seekor makhluk aneh kira-kira 10 meter di hadapan mereka.

Ceritanya lagi, haiwan yang tidak dapat dikenal pasti spesiesnya itu kemudian berlari meluru ke arah mereka seakan-akan mahu menerkam.

“Terkejut melihat binatang itu bertindak agresif, rakan saya terus mencapai sebatang kayu dan memukulnya hingga pengsan.

“Sebaik haiwan tersebut sedar semula, kami menghalaunya masuk ke dalam hutan berhampiran kawasan ladang kelapa sawit itu,” ceritanya ketika ditemui di sini semalam.

Ardie memberitahu, itulah kali pertama dia menemui makhluk aneh tersebut sejak hampir dua tahun bekerja di ladang berkenaan.

Katanya, ada antara rakannya mendakwa haiwan aneh itu seakan-akan se­ekor beruang tua yang sudah gugur bulunya.

Sementara itu, jurucakap Jabatan Hutan negeri, mengesahkan menerima rakaman video berdurasi 1 minit 25 saat yang memaparkan penemuan haiwan pelik terbabit.

Klip video tersebut dikatakan dirakam oleh pekerja ladang berkenaan sebelum dimuat naik ke dalam YouTube oleh sebuah akhbar tempatan dengan tajuk Strange creature freaks out plantation workers in Sarawak. 


Video itu telah ditonton sebanyak lebih 50,000 kali setakat pukul 11 malam tadi.


Bloglist Malaysia

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.