Followers

Wednesday, January 28, 2015

PasMa - Pas Akan Bertindak Jika Ada Aduan Rasmi

 

PAS akan bertindak terhadap anggota parti itu yang terlibat dengan Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) jika terdapat aduan salah laku terhadap mereka.

“Kalau ada laporan barulah kita boleh bertindak.

“Kita harus meneliti bentuk kesalahan yang telah dibuat, barulah keputusan boleh dibuat. Kita mahu memelihara konsep keadilan kepada ahli,” kata Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub.

Pengerusi jawatankuasa pengurusan krisis PAS itu bagaimanapun tidak pasti sama ada terdapat laporan dibuat setakat ini kerana ia dihantar langsung kepada pejabat agung PAS.

“Tanya setiausaha agung (Datuk Mustafa Ali),” katanya ketika ditanya diminta mengulas konflik berpanjangan PAS dan PasMa.

Terbaru, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengkritik keras PasMa yang disifatkannya sebagai “menebuk kapal” sendiri.

Beliau juga meminta anggotanya yang menyertai PasMa keluar daripada PAS jika tidak setuju dengan dasarnya.

NGO yang digerakkan anggota PAS itu bagaimanapun membalasnya dengan membayangkan supaya Hadi berundur kerana didakwa mengetepikan keputusan muktamar untuk memperkukuh Pakatan.

'Tugas saya sudah selesai'


Ketika dihubungi Malaysiakini semalam, Salahuddin bagaimanapun enggan mengulas lanjut isu itu kerana menganggap tugasnya telah selesai.

“Saya tidak boleh komen apa sebab tanggungjawab saya telah selesai, saya telah bertemu dengan mereka (PasMa).

“Keputusannya kekal dengan keputusan Majlis Syura yang menasihati ahli PAS supaya tidak terlibat dengan program yang dianjurkan PasMa.

“Saya dah bentang (laporan) dan tugas saya telah selesai. Itu keputusan yang parti telah buat,” katanya.



Bloglist Malaysia




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.