Followers

Thursday, January 22, 2015

NGO: Bangkitlah semua mangsa 'buli' Mahathir

 
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menggesa “mangsa buli” politik Tun Dr Mahathir Mohamad sebelum ini bangkit menamatkan “kecelaruan politik dan pentadbiran” yang didakwa berpunca daripada tokoh itu.

Pada masa yang sama, pengasas kumpulan itu Badrul Hisham Shaharin mengingatkan Pakatan Rakyat supaya tidak terperangkap dengan skil dan strategi Dr Mahathir bagi “menjatuhkan” Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Badrul antaranya menamakan bekas menteri kewangan Tengku Razaleighh Hamzah, bekas ketua hakim negara Tun Saleh Abbas dan dua bekas timbalan perdana menteri - Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Tan Sri Musa Hitam.

Badrul yang lebih dikenali sebagai Chegubard berkata Mahathir membawa lebih banyak "bencana" kepada negara.

"Pakatan pembangkang pernah menyambut seruan Mahathir satu ketika dahulu. Pakatan pembangkang telah digunakan sepenuhnya bagi menjatuhkan (bekas perdana menteri Tun) Abdullah Badawi tetapi apakah hasilnya?

"Hasilnya ialah Mahathir dan Umno yang mendapat laba. Pemimpin lemah dalam Umno dapat disingkirkan tetapi akhirnya Umno semakin kuat. BN tetap gagal dijatuhkan," katanya.

Sedangkan, kata Badrul (atas), jika Abdullah dibiarkan mengetuai BN, Pakatan sudah tentu dapat menerobos Putrajaya.

Badrul, anggota PKR yang digantung keahliannya sebelum ini, mengulas kenyataan MP Raub Datuk Ariff Sabri A Aziz yang mempertikai
tindakan Anwar yang dilihat bekerjasama dengan Najib untuk menyerang Mahathir dan bekas menteri kewangan Tun Daim Zainuddin.

Sebelum ini, Anwar dilapor sedia mendedahkan “bukti” dimilikinya kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berkaitan dakwaan salah guna kedudukan bagi mendapatkan kekayaan terhadap Daim.
 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.