Followers

Monday, December 22, 2014

[VIDEO] Rentap Kain Rentang Krismas: KDN Perlu Bertindak Ke Atas PERKASA

 
 

Perkasa salah rentap kain rentang Krismas'

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamidi mengkritik tindakan anggota PERKASA yang merentap jatuh kain rentang ucapan Krismas dan tahun baru di hadapan ibu pejabat DAP Perak, pada Jumaat.

"Kita harus menghormati agama lain. Saya berpendapat bahawa jika kita mahu agama kita dihormati, kita juga mesti menghormati orang lain.

"Saya yakin sekiranya ada orang yang melakukan perkara itu kepada kita, kita juga akan marah," kata Zahid, seperti dilaporkan The Star.

Jumaat lalu, PERKASA mengadakan demonstrasi di hadapan pejabat DAP Perak ekoran kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guang Eng yang berkata orang bukan Islam di Pulau Pinang boleh menggunakan kalimah ‘Allah’.

Dalam demonstrasi itu, NGO Melayu tersebut merentap jatuh kain rentang itu dan cuba menarik lengan ADUN Tebing Tinggi Ong Boon Piow.

Selain dari demonstrasi di Perak, mereka turut membuat bantahan sama di Pulau Pinang.

Di negeri Pulau Mutiara itu, penunjuk perasaan menggelar Lim sebagai "babi hutan". -mk






ULASAN GB

KDN sepatutnya mengambil tindakan ke atas PERKASA dan kumpulan yang menyerang serta mengoyakkan kain rentang Krismas di ibu pejabat DAP beberapa hari lalu.

Adalah tidak wajar tindakan liar itu dibiarkan dengan mereka meletak undang-undang di dalam tangan mereka sendiri.

Jikalah kesalahan itu dilakukan oleh PR, kerajaan begitu pantas bertindak, tetapi oleh kerana ia dilakukan oleh NGO mesra UMNO, pihak polis dan KDN membiarkannya saja.

Mengapa ada double standard di dalam penguatkuasaan undang-undang? Ketua Polis Negara perlu bertanggungjawab menjelaskan hal ini.



Kelab Greenboc

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.