Followers

Monday, December 15, 2014

UMNO - APAKAH KAU MASIH DI SAYANGI


Apakah dengan kehadiran pemimpin seperti ini 
akan menenggelamkan UMNO?

PAU 2014 yang baru melabohkah tirai meninggalkan banyak kenangan dan bayangan yang mana UMNO sudah mula menampakan " ketidak " percayaan ahli serta perwakilan kepada pertubuhan kepercayaan sendiri. Rasa keperluan menulis apa yang berlaku di PAU mungkin boleh menjadi persoalan apakah UMNO itu masih " releven " untuk terus memerintah Malaysia.

Ucapan dan pandangan dari sama ada perwakilan mau pun pemimpin sudah tidak menampakkan daya juang mereka, dengan ini jelas sekali daya juang dan semangat untuk kebangkitan UMNO itu amat tidak diberikan ruang. Kita dapaat perhatikan daya juang  sangat kurang, daya usaha yang boleh menjurus kepada kebangkitan UMNO yang mungkin dianggap semakin layu.

Sejak dari PRU 11 permulaan kemerosotan sokongan terhadap kerajaan Barisan Nasional yang diterajui oleh UMNO, tidak ada nampak usaha-usaha yang bersungguh-sungguh dan yang berkesan untuk memulihkan kemerosotan itu.

Hingga kini UMNO/BN boleh dikatakan seperti "telur di hujung tanduk". Ini telah diakui sendiri oleh TPM dalam ucapan nya -jika undi/sokongan terhadap UMNO/BN menurun 2% maka kerajaan yang di terajui oleh UMNO ini boleh tumbang.

Pada hemat kita, UMNO sukar untuk kembali gemilang selagi masih ada pemimpin-pemimpin yang 'bermasalah' berada dipucuk pimpinan UMNO. UMNO harus dibersihkan dengan cara mengeluarkan semua pemimpin-pemimpin yang 'bermasalah' ini secara total.

Tugas paling berat seterus nya ialah mengembalikan sokongan dari kaum bukan Melayu terutamanya kaum cina dan india untuk bersama Barisan Nasional. UMNO/BN akan terus menghadapi jalan sukar jika masalah2 ini masih gagal diatasi. 
 
Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA

CARIAN...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.