Followers

Friday, December 26, 2014

TPM Muhyiddin arah tingkatkan aset air, udara dan darat di Kelantan

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin memberi arahan untuk mempertingkatkan keperluan air, udara dan darat dalam usaha membantu mangsa banjir.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin memberi arahan untuk mempertingkatkan keperluan air, udara dan darat dalam usaha membantu mangsa banjir.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengarahkan keperluan aset air, udara dan darat dipertingkatkan dalam usaha membantu serta menyelamatkan mangsa banjir di Kelantan yang keadaan banjirnya disifatkan sebagai serius.

Beliau berkata arahan itu diputuskan setelah beliau mendapat taklimat terkini tentang bencana alam itu, di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra di Pengkalan Chepa hari ini untuk melihat sendiri situasi banjir di negeri ini.

"Daripada taklimat tadi, kita dapati ia masih tidak mencukupi kerana banjir ini luar jangkaan. Bot yang disediakan mungkin tidak cukup, helikopter, kita sediakan tujuh... bilangan masih tidak memadai.

"Sebab itu saya beri arahan supaya aspek logistik dipertingkatkan lagi di mana aset seperti helikopter, bot tambahan akan diuruskan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN)," katanya kepada pemberita selepas melawat pusat pemindahan banjir di Sekolah Kebangsaan Pengkalan Chepa 1.

Turut hadir Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Shahidan Kassim, Ketua Setiausaha Negera Tan Sri Dr Ali Hamsa dan Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah. – Bernama, 26 Disember, 2014.


- See more at: http://www.themalaysianinsider.com.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.