Followers

Thursday, December 4, 2014

Kini Giliran YB Pandan Rafizi Ramli Disaman PM Najib

Sensitifnya bapak piem kita sejak akhir2 neh. Selepas menyaman Malaysiakini dan Tony Pua, bapak piem kita saman Rafizi Ramli le pula.




1. Firma guaman Hafarizam Wan & Aisha Mubarak yang mewakili Najib telah menghantar notis berkaitan saman ke pejabat Rafizi pada hari ini.

2. Rafizi melaporkan bahawa dia bakal disaman berhubung kenyataan dia berkaitan subsidi minyak.

3. Isu berkaitan 1MDB juga mungkin menjadi punca menurut Rafizi.

4. Menurut Rafizi dia sedia disaman dan akan menyediakan hujah2 berbangkit di kamar mahkamah apabila kes tersebut dibicarakan kelak.

5. Selama ini dia telah meminta untuk berdebat dan berhujah mengenai subsidi minyak namun tiada sesiapa pun dari UMNO dan kerajaan yang sudi tampil dan berbahas dengannya secara terbuka.

6. Namun notis saman yang disampaikan kepadanya akan digunakan sebaik2nya untuk meminta UMNO, kerajaan dan Najib menjawab segala persoalan berkaitan subsidi minyak di mahkamah kelak.

Itu point2 Rafizi dalam satu kenyataan media kepada portal online TMI.

WOWWW..

Cerdik juga alasan kau neh Rafizi. Betul juga point2 dia kan. Gunakan kesempatan dan ruang ini untuk mendesak kerajaan menjawab bagaimana pembayaran subsidi minyak dilakukan dan dedahkan kira2 dan method pembayaran subsidi minyak kepada umum kerana kita berhak tahu bagaimana kerajaan membelanjakan hasil negara.

Aku setuju jek. Cuma kesian sikit la kat Rafizi. Kena turun naik mahkamah. Najib lain la. Dia kena sapina pun tak perlu turun mahkamah. Ini kan kes menyaman. Undang2 dia punya woi.

KAH KAH KAH

 

Kbai.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.