Followers

Monday, December 29, 2014

Ini. Iklan Pelacur Dari Malaysia.. Posted by Ibnu Hasyim

 
"MISS C ialah lelaki boleh dibayar dari Malaysia berusia 24 tahun. Untuk menempah anda perlu berdaftar sebagai ahli berjenis Perak, Emas, atau Berlian." 

Begitu bunyi iklan di laman laman penyetempatan beralamat di Amerika ini

Domain laman itu menggunakan dot us, namun isi kandungannya pelacur asal Asia Tenggara. Mula Indonesia, Malaysia, hingga Singapura.

Foto C berpakaian seksi. Dia memakai baju tidur berwarna merah dengan dada terbuka. Wajahnya di lebel cantik. Berkulit putih dan berambut perang.  


Cukup memasukkan nama berikut alamat surat elektronik, pengelola nantinya menghantar syarat menjadi ahli laman penyetempatan itu.

Jika sudah memindahkan wang keahlian sesuai pilihan, ahli boleh menikmati perkhidmatan katil dengan menghubungi pelacur di laman itu langsung


Kadarnya berbeza-beza. Jika di Indonesia dibayar menggunakan ringgit, untuk pelacur asal Malaysia dan Singapura dibayar dengan ringgit dan dolar Singapura.

Perkhidmatan ranjang pelacur berbagai negara itu boleh dinikmati ahli jika sedang berpergian di negara itu. "Pesan lelaki bayaran di mana-mana kawasan di Indonesia dan Asia," kata pengelola laman penyetempatan itu melalui mesej elektronik minggu lalu.

Maraknya laman penyetempatan di Internet bukan pertama kali berlaku. Jika dulu pelacuran di Internet beredar melalui forum, kini justru lebih berani. Pelaku usaha jasa syahwat ini lebih melihat kepada pasaran. 


Melihat perolehan dihasilkan begitu besar, sejak tiga tahun lalu rumah urut pun ikut masuk mempromosikan perkhidmatan ranjangnya melalui forum.

Bagi pengguna perkhidmatan ini ada kelebihan. Paling tidak, dia tidak merasa malu kerap jajan dengan pelacur.  


Sebab transaksi melalui Internet lebih tertutup dan hanya kalangan tertentu mengetahui. 

Pengguna jasa pelacuran dunia maya berinisial M mengaku perkhidmatan pelacuran Internet ini memberi kemudahan.  

Paling tidak dia tidak perlu repot datang ke penyetempatan buat memilih pelacur. Cukup tinggal telefon, pelacur bakal datang menyambangi di sebuah hotel.
 

"Ceweknya lebih gres. Belom banyak yang make. Biar mahal sedikit tapi puas," ujar M minggu lepas.

Namun bagi pemerhati kejahatan dunia maya, Judith MS, maraknya pelacuran di Internet kebelakangan ini makin meresahkan.  


Kewujudan pelacuran ini perlu ditangani serius oleh agensi-agensi berkaitan. Sebab, kesan pelacuran ini boleh diakses mudah oleh kalangan anak di bawah umur.

"Sedihnya, penguatkuasaan undang-undang di Indonesia belum menimbulkan kesan penghalang bagi pelaku. Itu seharusnya jadi kerja rumah bagi pihak berkaitan."

 
 (IH/Berita dari Indonesia)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.