Followers

Tuesday, December 2, 2014

Gadis Cantik Ditoreh Penyamun. Cepat Laksanakan Hudud.. Posted by Ibnu Hasyim

 
KEADAAN gadis yang cedera ditoreh pada muka dalam kejadian samun ketika diberi rawatan di HUSM, Kubang Kerian, Kelantan semalam.

PASIR PUTEH – Jeritan kuat seorang gadis cantik meminta pertolongan jiran berjaya menyelamatkan nyawa ibu serta adiknya daripada terus diperlakukan dengan kejam oleh dua penyamun yang menceroboh rumah mereka di Kampung Wakaf Berangan, dekat sini petang kelmarin.

Dalam kejadian samun pada pukul 1.40 petang itu, mangsa yang berusia 22 tahun berada di dalam rumah berkenaan bersama ibunya, 58, dan adiknya, 18, sebelum dua lelaki yang memakai topi keledar mempunyai pelindung muka berwarna gelap menceroboh rumah berkenaan dipercayai melalui pintu utama.

Ketua Polis Daerah Pasir Puteh, Deputi Superintendan Abd. Rozak Muhammad berkata, salah seorang daripada suspek kemudian bertindak agresif dengan menendang pintu bilik air menyebabkan mangsa yang berada di dalamnya tergamam dan terkejut dengan kehadiran penjenayah terbabit. 


Menurutnya, mangsa seterusnya ditarik keluar hingga ke ruang tamu dan mendapati ibunya sudah terbaring di ruang dapur rumah.

"Mangsa kemudian dipaksa oleh ke­dua-dua suspek supaya menanggalkan sebentuk cincin yang dipakai oleh ibunya sebelum dibawa ke satu bilik oleh salah seorang suspek. 


Di bilik berkenaan, suspek mengambil telefon bimbit jenis iPhone 5S milik mangsa,” katanya ketika dihubungi di sini semalam. (Kosmo)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Yang boleh mengajar penjenayah-penjenayah begini hanyalah 'hukum Islam hudud'. 


Cepat-cepatlah laksanakan di Kelantan!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.