Followers

Thursday, December 25, 2014

Banjir: AMK ucap takziah, dan usahakan bantuan

AMK ingin mengucapkan takziah kepada mangsa-mangsa banjir di beberapa negeri, terutama di Kelantan, Terengganu, Pahang dan Perak.

Setakat makluman awal, situasi banjir kali ini khususnya di Kelantan, adalah lebih buruk jika dibandingkan dengan pengalaman sebelumnya.

AMK Pusat sedang berusaha mengumpulkan sekurang-kurangnya RM10,000 selain dalam bentuk barangan sebagai bantuan untuk disalurkan ke beberapa kawasan di negeri-negeri yang mengalami masalah banjir ini.

Minggu lalu, saya sendiri bersama beberapa pimpinan AMK Pusat dan rakan-rakan Majlis Pimpinan Negeri (MPN) dan AMK Kelantan telah melawat empat kawasan banjir di Gual Ipoh, Pasir Puteh, Palekbang dan Pengkalan Kubur untuk memberikan sedikit bantuan.

AMK juga menyeru orang ramai untuk menyalurkan sumbangan masing-masing melalui pelbagai pertubuhan dan jawatankuasa yang dibentuk oleh pelbagai pihak untuk memberikan bantuan kepada mangsa-mangsa banjir yang ada.

Ini adalah peluang terbaik untuk kita semua bekerjasama memastikan aspek keselamatan dan kebersihan terjaga, seterusnya menawarkan bantuan yang sesuai untuk waktu sementara sehingga situasi reda dan bantuan-bantuan lain diusahakan kemudian.

AMK Pusat sekali lagi mengucapkan takziah kepada semua mangsa dan berdoa agar kesulitan ini dapat ditangani dengan baik pada kadar segera.

Bagi mereka yang berminat menyumbang, anda boleh berbuat demikian menerusi akaun Public Islamic Bank di atas nama Khidmat Seri Setia bernombor 3810876621 atau menghubungi Nadzira 0122494613.

NIK NAZMI NIK AHMAD
Ketua Angkatan Muda KEADILAN

Read more: http://milosuam.blogspot.com/2014/12/banjir-amk-ucap-takziah-dan-usahakan.html#ixzz3Mu6fbtb4

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.