Followers

Saturday, November 22, 2014

1MDB: Beranikah Najib saman Tun Mahathir?


MEDIA melaporkan Perdana Menteri, Dato' Najib Tun Razak mengemukakan notis tuntutan (saman) terhadap Pengerusi DAP Selangor Tony Pua, kerana membangkitkan isu 1MDB.


‎Jika Najib sudah mula mengambil langkah balas terhadap individu-individu yang menyerangnya melalui isu 1MDB, beliau patut juga mengambil tindakan undang-undang terhadap Tun Mahathir yang lantang menyerangnya melalui isu yang sama.

Jika dilihat serangan Tun Mahathir terhadap Najib dalam isu 1MDB yang dipetik dari rencana The Edge, ditulis melalui blog peribadinya telah menyebabkan isu itu menjadi 'highlight' dan menjadi buah mulut rakyat jelata.

Jika Najib boleh menyaman Tony Pua, dilihat sebagai langkah membersihkan namanya, beliau patut juga menyaman Tun Mahathir bagi tujuan yang sama sekaligus menghapuskan persepsi negatif rakyat yang telah terhasil akibat serangan Tun Mahathir itu.

‎Namun persoalannya, beranikah Najib membalas serangan Tun Mahathir? 

Kita tahu, Tun Mahathir sengaja mencari pelbagai isu menyerang kepimpinan Najib kemudian beliau duduk menunggu Najib membalas serangan atau sekurang-kurangnya menjawab serangan itu.

Sebaik sahaja Najib bertindak balas, maka Tun Mahathir akan mengistiharkan perang terhadapnya seperti mana Tun Mahathir mengistiharkan perang terhadap Abdullah Badawi sebelum ini.

Misi "Mukhriz Mahathir to be Prime Minister before 2020" mesti direalisasikan secepat mungkin. Time is running out!

Read more: http://milosuam.blogspot.com/2014/11/1mdb-beranikah-najib-saman-tun-mahathir.html#ixzz3JjjPEOhJ


MiloSuam.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.