Followers

Thursday, October 2, 2014

Bantuan untuk warga emas di kawasan Khalid akan diteruskan


PKR hari ini berkata pembiayaan program negeri untuk warga emas di kawasan pilihan raya di bawah bekas Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim akan diteruskan, tetapi akan dilakukan oleh penggantinya Mohamed Azmin Ali.

 Ketua Bahagian Bandar Tun Razak PKR Azman Abidin dalam laporan The Star Online hari ini berkata kenyataan oleh pembantu Khalid Faekah Husin bahawa Selangor telah dibekukan skim ini di kawasan Khalid adalah tidak benar.

 "Bendahari Negeri telah memaklumkan kepada wakil daripada kawasan Parlimen Bandar Tun Razak bahawa Khalid kini calon bebas dan tidak lagi dari Pakatan Rakyat, beliau tidak layak untuk memegang Skim Mesra Usia Emas (SMUE)," katanya yang dipetik sebagai berkata.

 "Sebaliknya, peruntukan ini akan disalurkan melalui DUN Angkat yang ditetapkan oleh kerajaan negeri. The Angkat DUN akan mengadakan peruntukan bagi kawasan Parlimen Bandar Tun Razak.

 "Bagi kawasan Dewan Undangan Negeri di Pelabuhan Klang, peruntukan ini akan diserahkan kepada penyelaras kerusi negeri yang akan dilantik oleh Menteri Besar tidak lama lagi."

 Azman yang juga bekas setiausaha politik Khalid, dilaporkan berkata bahawa ini adalah satu proses biasa, menafikan bahawa skim bantuan yang telah dibekukan berikutan arahan daripada Azmin.Baca lagi di sini
Komen : Kalau Khalid dah tak dapat nak bagi perkhidmatan kepada orang-orang di kawasannya , eloklah Khalid lepaskan Dun Pelabuhan Kelang dan Parlimen Bandar Tun Razak...tunggu apa tunggu?
 
al-Husseyn

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.