Followers

Thursday, October 23, 2014

Anwar Optimis Keputusan Mahkamah 28 Oktober Ini

 
alt
 
BAYAN BARU 23 Okt - Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengambil sikap optimis dengan keputusan mahkamah terhadap kes liwatnya yang ditetapkan 28 Oktober ini.
 
“Saya mengikut proses undang-undang dan fakta, tidak ada sebab kenapa saya harus bimbang dengan keputusan mahkamah. Kalau pertimbangan luar dari undang-undang, itu saya tidak tahu.
 
“Jadi sekarang, saya ambil sikap optimis berdasarkan fakta dan undang-undang. Tidak ada seorang pakar undang-undang dalam negara atau luar boleh pertikai keputusan untuk membebaskan saya,” katanya ketika menghadiri Majlis Rumah Terbuka Deepavali anjuran PKR Batu Uban, di sini, hari ini.
 
Sebelum ini, Mahkamah Persekutuan menetapkan 28 Oktober ini untuk mendengar rayuan melibatkan kes liwat Anwar.
 
Peguamnya, Ramkarpal Singh berkata, Mahkamah Persekutuan menetapkan 28 dan 29 Oktober ini untuk mendengar rayuan balas kedua-dua pasukan pembelaan dan pendakwaan.
 
Anwar mengemukakan rayuan ke  Mahkamah Persekutuan ​berikutan sabitan tuduhan liwat ​ oleh​ Mahkamah Rayuan ​ dengan hukuman penjara lima tahun​.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.