Followers

Thursday, September 18, 2014

'Setakat ini tiada pelanggaran dasar dalam tahaluf'

 

Apeke Bendela....Puak-Puak Ni Bercakap?

Yang keliru semakin keliru
Yang merapu semakin merapu.....

Yang ini apaKecil hati dengan Anwar punca Hadi beza pendirian, kata perwakilan Pemuda PAS 
Yang di bawah ni pulak apa?
 

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata sehingga kini tidak berlaku pelanggaran dasar dalam tahaluf siasi yang dibentuk dalam Pakatan Rakyat.

Menurutnya, PAS mempunyai syarat yang longgar dalam Pakatan apabila setiap parti boleh menganut ideologi mereka masing-masing dan beliau menghormati dan memahami antara satu sama lain.
 
"Sehingga ini, apa yang saya faham tidak ada lagi berlaku (pelanggaran) perkara dasar. (Pelanggaran) perkara dasar belum lagi berlaku.

"Kita mempunyai satu prinsip umum iaitu dukung demokrasi, wujud keadilan untuk semua. Ini perkara sama.

"Tiada percanggahan antara satu sama lain," katanya dalam sidang media selepas menyampaikan ucapan dasar di Muktamar PAS di Batu Pahat hari ini.

Beliau menjawab soalan pemberita sekiranya beliau melihat PKR dan DAP melanggar dasar tahaluf siyasi dalam Pakatan Rakyat.

Ia susulan ucapan timbalan mursyidul am PAS Datuk Haron Din semalam yang menyeru agar Dewan Ulama PAS meneliti sama ada kerjasama politik dalam Pakatan Rakyat perlu diteruskan demi mengelakkan fitnah ke atas pemimpin utama parti Islam itu.

Haron berkata, PAS perlu mengambil jalan terakhir dengan keluar dari Pakatan sekiranya syarat kerjasama itu tidak dapat dipulihkan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.