Followers

Wednesday, September 24, 2014

Cabaran Buat YAB MB Azmin Ali!!

 

oleh: pen buruk online ™

Memandangkan YB Azmin Ali sudah terpilih menjadi Menteri Besar yang baru dan inilah hasrat beliau yang sudah lama diidamkan, maka penburukonline inginmengemukakan beberapa cabaran untuk beliau;

1. Apabila anda sanggup memikul amanah, maka cabaran pertama yang perlu anda buat adalah untuk menjadikan Selangor sebuah negeri contoh kepada negeri - negeri lain terutama dasar pemerintahan Islam. Ada berani?

2. Cabaran kedua,gunakan peruntukkan dan dana yang ada untuk membebaskan fakir miskin dari belenggu kemiskinan. Membantu golongan OKU, ibu tunggal dan bebaskan mereka dari sengsara hidup.

3. Cabaran ketiga; hapuskan semua kilang arak dan judi.

4. Cabaran keempat; jangan anda terima apa-apa anugerah yang di hadapan nama anda seperti Dato', Dato' Seri atau Tan Sri dan sebagainya. Ada berani?

5. Cabaran kelima; Pastikan dan perlu pastikan anda tidak menganugerahkan kontrak atau apa-apa kepentingan untuk krooni dan keturunan kamu. Ada berani?

6. Cabaran keenam; pastikan kamu tidak bermewah-mewah dengan harta rakyat atas apa jua acara rasmi dan tidak rasmi. Ada berani?

7. Cabaran ketujuh; penburukonline mencadangkan anda ambil gaji dan elaun anda hanya separuh dan separuh lagi sedekahkan kepada tabung rakyat. Adaberani?

8. Cadangan kelapan;kamu perlu tinggalkan semua kemegahan sebagai MB seperti rumah MB, kereta MB dan lain-lain. Ada berani?

9. Cadangan kesembilan; sekurang-kurangnya seminggu sekali jadi imam kepada rakyat jelata dalam solat Jemaah.

Itu dulu sedikit sebanyak cabaran yang penburukonline lontarkan kepadaYB Azmin Ali, MB Selangor yang baru.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.