Followers

Saturday, September 27, 2014

Adakah PKR atau DAP di rundingi sebelum anda memilih untuk kekal exco?

Boleh baca kenyataannya di sini

 Mahfuz ni ingat kita semua ni macam cerita orang buta dengan gajah? Awat kalut sangat Mahfuz? Hang suruh kita orang pegang belalai gajah, lepas tu hang cakap gajah macam ulaq... Hang suruh pegang kaki gajah, hang bagi tau kami, gajah macam pokok nyok...

Suruh pegang telinga, hang cakap macam kipas satey... bagai? Suruh pegang ekoq, hang pi kata gajah ni macam tali....Kita ada mata. Tidak perlu pandangan kasyaf macam kamu tu Mahfuz!

Berikut adalah beberapa komen komuniti Malaysiakini berkaitan dakwaan 4 bekas exco PAS itu sebagai penyelamat.

Soalan terbaik untuk 4 Bekas Exco Penyelambat :

Adakah PKR atau DAP di rundingi sebelum anda memilih untuk kekal exco?

Keturunan Malaysia:  Pesuruhjaya PAS Selangor Iskandar Abdul Samad, anda masih tidak memahaminya. Orang dah cerdik pada masa kini dan mungkin lebih bijak daripada anda. 

 Memberitahu kami bahawa ia adalah seekor gajah berdiri di hadapan kami apabila mata dan fikiran kami melihat lembu jantan (dan s ** t) adalah satu gurauan yang terbaik. Bagi kami, tidak ada makan tengah hari percuma untuk PAS yang Empat.

 Saya menerima jenaka pagi ini dan saya fikir saya ingin berkongsi dengan anda.

 "Ada seorang yang nampak tampan dan seorang wanita cantik duduk di meja yang sama dan pemuda tampan itu berkata kepada wanita cantik itu, 'Hi Saya 32. saya seorang ahli politik dan saya jujur,!' - Dan wanita cantik menjawab, 'Hi, saya 29, saya seorang pekerja seks dan saya dara'. " 

 Tembikai: Kuasa membawa padah, kuasa mutlak, padah sama sekali. Jika anda tidak boleh hidup baik sebagaimana nama baik Islam, saya cadangkan bahawa apabila PAS berpecah kepada dua kumpulan, kumpulan baru sila tidak menggunakan perkataan Islam dalam nama parti anda. 

 Cukup mencemarkan nama baik Islam untuk mewajarkan ketamakan anda sendiri. 

 Old Timer :  Jika apa yang kamu katakan adalah benar, adalah PKR atau DAP dirundingi sebelum anda memilih untuk kekal exco? 

 Avatar1: Apabila Abdul Khalid Ibrahim meyakinkan DYMM (Duli Yang Maha Mulia) Sultan bahawa beliau mendapat sokongan majoriti... di mana dia mendapatkan majoriti tersebut? 

 Setiap orang akan berkata apabila PKR dan ahli-ahli exco DAP telah dibuang, sokongan itu datang dari BN. Jadi  ahli exco PAS ini berkonspirasi dan membiarkan  Khalid untuk membentuk kerajaan dengan BN yang dikenali   sebagai kerajaan perpaduan. Sekarang mereka berlakon tidak bersalah dan berkata ia adalah untuk mengelakkan itu dan ini. 

 Pada hari Selasa, Presiden PAS Abdul Hadi Awang mengucapkan tahniah kepada Timbalan Presiden dan MB baru Azmin Ali PKR dan menasihati beliau untuk mentadbir dengan integriti. Ia agak melucukan bahawa nasihat itu datang daripada seseorang yang telah menikam belakang rakan-rakannya untuk mendapatkan kuasa di Selangor.

 Beliau mencalonkan hanya 'goons' partinya untuk jawatan MB ini juga. Sekarang dia bimbang Azmin mungkin melakukan perkara yang sama kepadanya. 

 Mari kita lihat apabila PAS mencalonkan ahli exconya, Apakah Azmin akan membuat keputusan untuk memilih orangnya sendiri dari PAS untuk menjadi anggota exco ... 

 Mushiro: Iskandar boleh bercakap apa yang dia mahu, menjadi apologetik pada masa yang sama dan bertepuk sorak bahawa PAS yang Empat terpaksa menyelamatkan kerajaan. Kalaulah PAS telah memberi sokongan kepada Dr Wan Azizah Wan Ismail, Khalid akan telah keluar lebih awal dan dapat elakan perjanjian air yang mencurigakan.

 Hakikatnya bahawa PAS tidak boleh dan tidak mahu bekerjasama dengan PKR dan DAP dan tidak bersetuju atas apa-apa isu yang mudah untuk bersetuju dengan calon MB. Alasan seperti Sultan berkeras mahukan tiga nama tidak berasas. PAS telah membuang sepana dalam kerja-kerja Pakatan ini beberapa kali dan ia jelas bukan rakan kongsi yang boleh dipercayai untuk gabungan itu. 

 Jbsuara: Krisis MB Selangor telah berpanjangan disebabkan oleh pendirian flip-flop Presiden PAS, yang membawa kepada pertelingkahan dalam Pakatan semasa krisis. Walau bagaimanapun, kebanyakan ahli-ahli akar umbi dan pemimpin PAS bersama Pakatan semasa krisis. 

 Empat ahli exco adalah terikat untuk tinggal untuk menghalang kerajaan negeri runtuh. Rakyat Selangor mesti sangat berhati-hati dengan 'peminat' Umno dan kekal berwaspada. 

 Anakkampung: soalan mudah, kenapa anda bersetuju untuk memecat Anwar Ibrahim sebagai penasihat ekonomi negeri, jika anda benar-benar mengambil berat tentang menegakkan kerajaan Pakatan? 

 Kesimpulan saya adalah, semua empat daripada anda perlu dikeluarkan dari exco negeri. Dapatkan empat baru atau mungkin hanya tiga daripada PAS. 

Orang Melaka: Andaikan Iskandar mengatakan yang benar, mengapa perlu untuk empat anggota exco itu memuji dan menyokong MB, mengatakan dia adalah yang terbaik walaupun selepas beliau mencabar parti dan secara unilateral memecat enam anggota exco Pakatan. 

 Empat ahli exco PAS meletakkan diri mereka dalam kedudukan di mana mereka terpaksa tunduk kepada semua kemahuan Khalid untuk kekal dalam exco. 

Iskandar juga cuba menafikan bahawa isu krisis ini tidak akan berlaku jika PAS telah bersama-sama dengan PKR dan DAP dari awal. Khalid tidak akan berani untuk menggantikan keseluruhan barisan dengan empat wakil rakyat dari Umno. 

 PAS tidak tahu jika HRH akan membenarkan pilihan raya negeri jika Khalid hilang keyakinan exco. HRH boleh melantik seorang lagi MB seperti yang berlaku di Perak. Dalam mana-mana acara, Pakatan adalah lebih baik menghadapi pilihan raya negeri jika perlu. 

 Ia adalah jauh lebih meyakinkan bahawa ahli-ahli Exco PAS memelihara kerusi panas bagi kerajaan perpaduan yang akan dibentuk atau dengan harapan salah seorang daripada mereka yang dijemput untuk menjadi bakal MB depan.

 Victor Johan: Iskandar, ketua strategi PAS anda dalam kumpulan WhatsApp di mana anda juga sebahagian daripadanya, telah mendedahkan Umno-PAS bekerja untuk menggulingkan kerajaan Pakatan yang dipimpin. 

 Kami mengalu-alukan anda untuk menjelaskan lebih lanjut mengenai perkara ini, bukan hanya retorik anda "kami tidak mahu kerajaan Pakatan runtuh". 

 Adalah diingatkan bahawa rakyat, terutamanya rakyat Selangor, tidak bodoh. Saya rasa ia adalah kehendak Allah yang anda terpaksa melakukan apa yang anda lakukan dan ia telah menjadi jelas bahawa empat bekas exco  termasuk Abdul Hadi Awang dan sekutu, rancangan politik anda telah terdedah.

 Sekarang, janganlah mengatakan bahawa ia adalah kehendak Allah yang anda semua telah  bertindak mementingkan diri sendiri dan bodoh begitu . 

 Di atas adalah pilihan komen dihantar oleh pelanggan Malaysiakini. Hanya pelanggan membayar boleh menghantar komen. Lebih daripada satu tahun yang lalu, Malaysiakini telah menyiarkan lebih 100,000 komen.

 Sertai komuniti Malaysiakini dan membantu menetapkan agenda berita. Langgan sekarang .

 Komen-komen ini disusun untuk menggambarkan pandangan pelanggan Malaysiakini mengenai perkara-perkara kepentingan awam. Malaysiakini tidak berhasrat untuk mewakili pandangan ini sebagai fakta.~ SUMBER

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.