Followers

Wednesday, March 12, 2014

Bomoh VVIP kembali lagi.. Lawak kategori apakah ini wahai anak muda? Malu Lah Pada Dunia Luar.....

Bomoh VVIP kembali lagi.. Lawak kategori apakah ini wahai anak muda? Dimana kebenaran disaat kebebalan datang melanda?? Kali ni guna buah pula.. HaHaHahAhahA !!!!! LOL.. Semalam guna teropong buluh, hari ni guna flying carpet pulak.. Siap buah kelapa.. Panas2 ni kalau dibelah buat makan sedap gak!!!

Amerika guna KAPAL PERANG, China guna SATELIT, Singapore guna KAPAL SELAM, Vietnam pakai HELIKOPTER, Britain hantar KAPAL SELAM dlm misi #MH370.. Malaysia? Hantar BOMOH KEPALA BANA, BOMOH SESAT yg pernah diharamkan JAKIM ni??.. Apa ni??? Mana habisnya peruntukan berbilion ringgit selama ni untuk teknologi terutamanya bidang ketenteraan, risikan dan keselamatan?

Memalukan negara saja mereka nie.. Aksi ni buat sarkas bleh la!!!
 Dimana kebenaran disaat kebebalan datang melanda?? Kali ni guna buah pula.. HaHaHahAhahA !!!!! LOL.. 
Semalam guna teropong buluh, hari ni guna flying carpet pulak.. Siap buah kelapa.. Panas2 ni kalau dibelah buat makan sedap gak!!!

 Amerika guna KAPAL PERANG, China guna SATELIT, Singapore guna KAPAL SELAM, Vietnam pakai HELIKOPTER, Britain hantar KAPAL SELAM dlm misi ‪#‎MH370‬.. Malaysia? 

Hantar BOMOH KEPALA BANA, BOMOH SESAT yg pernah diharamkan JAKIM ni??.. 

Apa ni??? Mana habisnya peruntukan berbilion ringgit selama ni untuk teknologi terutamanya bidang ketenteraan, risikan dan keselamatan?

Memalukan negara saja mereka nie.. Aksi ni buat sarkas bleh la!!!

Bomoh kembali lagi..kali ni guna buah pula..hahahahahahahahahahahahaha..UMNO OH UMNO..lebih percaya bomoh dr AL Quran.
Bomoh kembali lagi..kali ni guna buah pula..hahahahahahahahahahahahaha..UMNO OH UMNO..lebih percaya bomoh dr AL Quran.

Roslin Ahmad
ILMU AGAMA AKAN BERANSUR-ANSUR HILANG

(Merujuk buku 40 hadis tanda kiamat tulisan oleh Syeikh Banjari)

Para ulama seumpama bintang dilangit yang menjadi petunjuk kepada para pengembara, maka apabila mereka tiada, pengembara kan hilang pedoman dan langit menjadi suram tiada tidak berseri.
Bermakna kewafatan seorang ulama itu adalah merupakan suatu musibah yang besar pada umat Islam. Diantara tanda-tanda Kiamat adalah hilangnya ilmu dan tersebarnya kebodohan.


Sabda Rasulullah SAW:
Daripada Abdullah bin 'Amru fin al 'Ash Rodiyallahu 'anhuma, aku mendengar Rasulullah SAW bersabda : Bahawasanya Allah SWT mencabut (menghilangkan) ilmu itu sekali gus dari dada manusia, tetapi Allah SWT menghilangkan ilmu dengan mematikan alim ulama', maka apabila sudah ditiadakan alim ulama', orang ramai akan memilih orang-orang yang jahil sebagai pemimpin mereka, apabila pemimpin jahil itu ditanya, mereka akan berfatwa tanpa ilmu pengetahuan, maka mereka sesat dan menyesatkan orang yang lain.


(Riwayat Muslim)

PENGAJARAN HADITS
1. Ilmu akan terhakis dari atas muka bumi dengan cara dimatikan para alim ulama.
2. Ataupun ulama itu dimatikan fungsinya, seperti digam, atau ditarik balik tauliah menngajarnya.
3. Atau memang ada orang yang mahu menyekat fungsi alim ulama.


4. Rasulullah SAW juga memberi amaran tentang golongan yang jahil yang akan mengambil tempat alim ulama setelah peranan mereka dimatikan, mereka adalah pemimpin-pemimpin yang tidak sedar akan kejahilan mereka sendiri.
5. Sifat pemimpin ini ialah, mereka itu sesat, malah mereka juga menyesatkan orang lain.


AKHIR KATA
Maka hendak nya sebelum ianya berlaku banyaklah mendampingi ulama' dan mengambil ilmu daripada mereka. Penuhi lah majlis-majlis ilmu di masjid-masjid atau pun surau-surau sebelum terlambat.

Abdullah bin Mas’ud RA berkata:
“Hendaklah kalian memiliki ilmu sebelum ilmu itu diangkat dan dilenyapkan, lenyapnya ilmu dengan wafatnya orang yang mengajarkannya. Seseorang tidak akan mungkin dilahirkan dalam keadaan ilmu, kerana sesungguhnya ilmu itu didapatkan dengan belajar.”


(Tahzib Mau’idhah al-Mu’minin, hal.16)

Sekadar untuk pemerhatian setiap mereka yang subur dan segar jiwanya.

Wallahu 'a lam

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.