Followers

Saturday, February 22, 2014

'Wasatiyyah Keluarga Najib'



 
Apalah ada pada ungkapan Wasatiyyah yang disebutkan Najib jika dalam keadaan rakyat semakin tersepit dengan kenaikan kos sara hidup, rakyat tidak boleh menerima Najib dan Rosmah serta keluarganya hidup umpama di puncak kayangan.
Wasatiyyah membawa maksud kesederhanaan. Wasatiyyah harus dimanifestasikan dalam semua bidang kehidupan samada politik, ekonomi, sosial dan pendidikan termasuk dalam pentadbiran negara.

Wasatiyyah tidak boleh sekadar menjadi ungkapan dan retorika yang dicandukan kepada masyarakat untuk menjustifikasikan amalan boros, rasuah dan penyelewengan. 
 
Pendekatan Wasatiyyah yang diwar-warkan oleh Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak tidak sedikitpun membayangkan orang nombor satu Umno itu memahami konsep yang dicadangkan dalam proses menunjukkan beliau kononnya benar-benar seorang muslim sejati.

Rakyat akan terus mempertikai konsep wasatiyyah Najib yang merelakan Rosmah terkait dengan dakwaan membawa masuk cincin keluaran khas Jacob&Co RM24 juta kononnya atas dasar pertunjukkan sulit semata-mata.

Rakyat juga tidak akan melupakan Rosmah perbelanjaan pembelian barangan peribadi berjenama yang menelan belanja ratusan ribu ringgit, dan kredibilitinya selaku isteri Perdana Menteri dipertikai.

Rosmah didakwa membeli tiga unit beg tangan berjenama Hermmezz Mate pada nilai lebih RM300,000, gelang tangan pada harga RM1.65 juta selain kos pengendalian sidang wanita pertama pada nilai RM4.5 juta.

Rakyat juga akan terus mengenang sikap 'Wasatiyyah Keluarga Najib' yang hanya menunjukkan sikap bermewahan terlampau yang cukup jauh taranya dengan kehidupan rakyat.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.