Followers

Sunday, December 29, 2013

LAGI KENYATAAN BANGANG DARI PENCACAI "BARANG NAIK" {BN}



  PPIM: Harga naik, kerja keras cari wang lebih

Di sebalik rungutan kenaikan harga barangan dan perkhidmatan serta kos sara hidup, Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) sebaliknya tampil menggesa pengguna bekerja lebih kuat untuk mendapat lebih pendapatan.

Pemimpin PPIM Nadzim Johan berkata, ekoran kenaikan itu, pengguna disaran bangun dan bekerja lebih keras dan tidak harus hanya duduk menunggu semata-mata."Buat sesuatu, cari pendapatan lebih," katanya dalam forum mengenai kenaikan harga barang di Akademi Pencegahan Rasuah Malaysia di ibu negara hari ini.

Pelbagai pihak sebelum ini menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap peningkatan harga barangan dan perkhidmatan di Malaysia. Ini turut mendorong sekumpulan aktivis NGO menganjurkan perhimpunan membantahnya di Dataran Merdeka pada malam ambang tahun baru yang kini diisytihar perhimpunan haram oleh polis.

[Baca berita penuh]http://www.malaysiakini.com/news/250380

 
ulasan admin :


Saranan berbentuk mengampu! Isunya disini bukan rakyat malas. Rakyat rajin bekerja.. keluar pagi balik malam mencari sesuap nasi. Rakyat tertekan dengan kenaikan perbagai barang dan kos sara hidup. Jika gaji rm2000 sebulan pun tidak mencukupi untuk menanggung kos sara hidup yang semakin meningkat. majority rakyat malaysia gaji dibawah rm2000 sebulan!


Manusia bukan seperti robot yang boleh bekerja 24jam sehari! Dikala pemimpin senang lenang. Kroni kayaraya. Rakyat perlu bayar lebih disebabkan ketamakan golongan capitalist umno/bn mencekik leher rakyat!


Kamu sepatutnya melihat isu kos sara hidup ini dari semua sudut. Termasuk ketirisan, pembaziran yang dilakukan oleh kerajaan. Bukan hanya melihat isu kos sara hidup seperti manusia bodoh tak punya otak!


Kalau dah pencacai tu, wajib bodoh! Bangang!


-admin power-

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.