Followers

Wednesday, November 27, 2013

INILAH WAJAH SEPASANG SUAMI ISTERI YANG MENGURUNG RAKYAT MALAYSIA SEBAGAI HAMBA PSIKOLOGI DI LONDON LEBIH KURANG 30 TAHUN LAMANYA.




Ini adalah gambar pertama suami isteri dituduh mengurung tiga wanita di sebuah rumah di London sebagai hamba selama lebih daripada 30 tahun.

Aravindan Balakrishnan dan isterinya  Komrad Chanda dilihat di suatu inkues pada tahun 1997 mengenai kematian salah seorang dari pengikutnya Sian Davies.

Chanda digambarkan di kerusi roda dengan suaminya berdiri di sebelah beliau.

Balakirshnan - yang memanggil dirinya Komrad Bala - telah ditangkap minggu lalu bersama-sama dengan isterinya kerana disyaki terlibat dalam kesalahan perhambaan psikologi lebih dari 30 tahun dan imigresen.

Polis berkata, mereka berjaya membebaskan tiga wanita .. seorang darinya ialah warga Malaysia berumur 67 tahun dipercayai Siti Aishah Abdul Wahab.

 
Aishah belajar di sebuah sekolah antara yang paling elit di Malaysia, Kolej Tunku Kurshiah Seremban dan mendapat anugerah biasiswa Komanwell untuk belajar dalam bidang Juruukur Bahan di London.

Dia berlepas ke Britain pada tahun 1968 bersama tunangnya dan berhasrat untuk mencapai cita-cita untuk keluarga tetapi kemudiannya terlibat dengan kegiatan politik melampau yang menyebabkan dia melupakan segala-galanya untuk mengikut ajaran Maoist.


Dia terpengaruh dengan Aravindan Balakrishnan dan rakannya, Chanda, yang telah ditangkap minggu lalu atas dakwaan menahan tiga wanita tanpa kerelaannya melebihi tiga dekad di London.



Omak Kau !!!!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.