Followers

Saturday, August 31, 2013

TRAGEDI DOUBLE 6.... kemalangan atau KONSPIRASI...??.

Photo: TRAGEDI DOUBLE 6.... kemalangan atau KONSPIRASI....

Tragedi 'Double Six' banyak menimbulkan persoalan di kalangan RAKYAT Sabah. Dalam peristiwa ini, Tun Fuad Stephen, Ketua Menteri di bawah kerajaan Berjaya yang baru memerintah selama 51 hari bersama 4 ahli kabinet menterinya telah ditimpa nahas kapal terbang dalam penerbangan balik ke Kota Kinabalu dari Labuan. Tun Fuad TIDAK MENANDATANGANI perjanjian penyerahan kuasa petroleum kepada Petronas dalam pertemuannya dengan rombongan Kuala Lumpur di Labuan kerana, baginya perkara itu harus dibawa dalam mesyuarat kabinet dahulu. Datuk Harris Salleh, Ketua Menteri Sabah yang telah menggantikan Tun Fuad Stephen telah mendapat sokongan sepenuhnya oleh Kuala Lumpur dengan kenyataan Mahathir, " berenang dan tenggelam bersama Berjaya ". Datuk Harris Salleh TELAH MENANDATANGANI penyerahan kekuasaan petroleum Sabah kepada Kuala Lumpur melalui Petronas, pada 14 JUN 1976, IAITU 8 HARI SELEPAS NAHAS KAPAL TERBANG YANG MERAGUT NYAWA TUN FUAD DAN RAKAN-RAKANNYA, TANPA DIBAWA DALAM PERBINCANGAN KABINET MENTERINYA...... 

P.S : sharing is caring. KNOW YOUR HISTORY.
Lynia Francis Kamuntah
Tragedi 'Double Six' banyak menimbulkan persoalan di kalangan RAKYAT Sabah. 
 
Dalam peristiwa ini, Tun Fuad Stephen, Ketua Menteri di bawah kerajaan Berjaya yang baru memerintah selama 51 hari bersama 4 ahli kabinet menterinya telah ditimpa nahas kapal terbang dalam penerbangan balik ke Kota Kinabalu dari Labuan. 
 
Tun Fuad TIDAK MENANDATANGANI perjanjian penyerahan kuasa petroleum kepada Petronas dalam pertemuannya dengan rombongan Kuala Lumpur di Labuan kerana, baginya perkara itu harus dibawa dalam mesyuarat kabinet dahulu. 
 
Datuk Harris Salleh, Ketua Menteri Sabah yang telah menggantikan Tun Fuad Stephen telah mendapat sokongan sepenuhnya oleh Kuala Lumpur dengan kenyataan Mahathir, " berenang dan tenggelam bersama Berjaya ". 
 
Datuk Harris Salleh TELAH MENANDATANGANI penyerahan kekuasaan petroleum Sabah kepada Kuala Lumpur melalui Petronas, pada 14 JUN 1976, IAITU 8 HARI SELEPAS NAHAS KAPAL TERBANG YANG MERAGUT NYAWA TUN FUAD DAN RAKAN-RAKANNYA, TANPA DIBAWA DALAM PERBINCANGAN KABINET MENTERINYA......

P.S : sharing is caring. KNOW YOUR HISTORY.
 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.