Followers

Friday, June 7, 2013

LGE Berada Di Tempat Kejadian Runtuhan Jambatan Sehingga Jam 5 Pagi..

Kerabat Bidah Serabeposted to
Kerabat Bidah Serabe's photo.

Ketika Kejadian Ini Berlaku... Macai2 UBNgok Kutuk, Jambatan Dah Runtuh Di Pulau Pinang, Negeri Kerajaan PR, Ketua Menterinya DAP, Dan Menyalahkan DAP...

Tapi Bila Di Tunjuk Yang Itu Projek Kerajaan UBNgok... Macai Cakap, Takdir. Jangan Nak Salahkan UMNgok/BNgok...Kuangx3...


Macai2 UMNgok/BNgok Ni....Bodoh Mengalahkan Tapir Burkina Faso....Hehehehe


 ini untuk macai umno yang tak tahu.....siap cakap jambatan mana...

Jambatan Runtuh: Kenapa agaknya JKSB sibuk nak bayar pampasan ni kalau benar PDC yang salah?


Untung Berbillion2 Tapi kenapa JKSB sibuk nak bayar pampasan RM 10K jer seorang? JKSB takut kena saman kerana kecuaian projek ke atau JKSB cuba tutup mulut keluarga mangsa?


di katakan 4 mangsa yg menaiki kereta jenis Perodua Kelisa, MATI dihempap runtuhan sebahagian rangka susur masuk Jambatan Kedua Pulau Pinang yang mungkin di bangunkan dengan penuh RASUAH oleh kerajaan minoriti 46% BN semalam.


PRs - hakikatnya, jika harga jambatan RM 10 Billion, 1 Billion untuk Rasuah menteri2, 1 Biliion lagi untuk rasuah kakitangan pihak yang berkuasa lain, dan selebihnya barulah buat jambatan, BAGAIMANA JAMBATAN TIDAK RUNTUH? bila untung kurang akibat rasuah, jambatan pun qualiti kurang! - SUMBER


Bagi Macai UMNO yg masih nak menyalahkan Lim Guan Eng / Kerajaan P Pinang.  


Berita Penuh :

Jambatan Kedua Sdn Bhd (JKSB), syarikat pembinaan jambatan kedua Pulau Pinang, akan membayar pampasan RM10,000 kepada setiap orang awam yang menjadi mangsa kejadian runtuhan tanjakan konkrit dan besi penyambung susur keluar jambatan itu di kawasan Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu di George Town malam tadi.


Pengarah Urusan JKSB Datuk Dr Ismail Mohamad Taib berkata kejadian runtuhan itu di luar jangkaan syarikat kerana projek itu telah melalui tiga fasa dan tidak pernah mengalami sebarang masalah.

Katanya sebuah jawatankuasa khas akan ditubuhkan bagi menyiasat punca kejadian dan jika jawatankuasa itu dapat menyelesaikan siasatan dalam tempoh kurang dari sebulan, ia tidak akan menjejaskan tempoh siap jambatan berkenaan.

"Kejadian berlaku kira-kira 6.40 petang semalam apabila dua bahagian konkrit, 180 ton konkrit keras dan 100 ton konkrit lembut, runtuh," katanya.


Setakat ini polis mengesahkan seorang wanita tempatan Thilasheni Rajendran, 24, cedera akibat terkena serpihan runtuhan pada bahagian tangan.


Ketika kejadian, Thilasheni sedang memandu dan beliau sempat memberhentikan kenderaannya pada jarak kira-kira 2 meter dari tempat kejadian manakala rakannya Gajashaantini Gajanujan, 24, yang turut berada dalam kereta tidak mengalami sebarang kecederaan.


Selain itu dua pekerja asing iaitu warga Indonesia yang dikenali sebagai Slamat, 36, dan warga Myanmar Tin Maung Iwin, 39, turut cedera dan dimasukkan ke Hospital Pulau Pinang. Keadaan mereka dilaporkan tidak serius.


Kedua-dua pekerja asing itu dikatakan sedang bertugas di tapak binaan ketika kejadian.


Timbalan Ketua Polis negeri Datuk Abdul Rahim Jaafar berkata lebih 300 anggota pasukan penyelamat dari bomba dan polis masih menjalankan kerja untuk mengesan mangsa di dalam sebuah lagi kenderaan yang dipercayai terperangkap dalam runtuhan itu.


Katanya keadaan dan jumlah mangsa dalam kereta jenis Perodua Kelisa yang terperangkap dalam runtuhan itu belum dapat disahkan.

Beliau berkata pasukan penyelamat juga terpaksa menggunakan perkhidmatan kren yang lebih berat apabila kren yang disediakan oleh syarikat pembinaan itu gagal mengangkat tanjakan konkrit yang runtuh itu.


Projek pembinaan jalan susur keluar jambatan itu diurus kontraktor Cergas Murni Sdn Bhd. - Bernama

Zaiful Nh's photo.
Zaiful Nh's photo.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.