Followers

Friday, January 18, 2013

( Video ) Penjelasan Fathul Bari Isu Kahwin Lari Di Thailand


[VIDEO] Pengakuan Fathul Bari Kahwin Senyap-senyap 

Di Siam

Pengantin baru dah jawab isu dia nikah di siam senyap2.

14 minit dia ambik masa. Antara alasannya ialah:

1) dia nikah dgn org filipin
2) terpaksa nikah kat siam sbb nak islamkan minah tu
3) daftar nikah kat Ganu sbb wife org ganu
4) lambat daftar sbb sibuk berceramah
5) x hebahkan sbb nak tarbiyyah wife pakai tutup aurat

Well,

1) kalu stakat disebabkan nikah dgn org filipin, wife pun tau, rasanya prosedur mudah je kalu kat perlis.

X de pening kepala pun.

2) dia nak Islamkan minah tu sebab tu nikah kat siam. Maybe jabatan agama Islam malaysia ni x layak utk Islamkan minah tu kot. Maybe kedutaan filipina x de kat malaysia kot.

3) pasal daftar nikah, okey la. No problem.

4) pasal lambat daftar pun, okey la. Cuma nasib baik la dia x kena tangkap basah dalam tempoh tu.

5) x yah tunggu buat kenduri la. Memadai sehari lepas nikah, umum dalam media ke apa ke yg "saya dah nikah lg satu", tunjuk dokumen sekadar elak fitnah dan bagitau umum "saya akan tunjuk siapa isteri saya bila tiba waktunya". Bila ko senyap2 mcm ni, kan susah.


Apa2hal pun, aku xtau la org lain tp aku x kata ko salah nikah kat siam. Aku ucap tahniah lagi. Cuma lepas ni jgn la sorok2..

P/s - dia menyatakan kebanggaannya berjaya mengislamkan sorg kristian. Aku sendiri penah islamkan 3 org sahabat non muslim masa zaman sekolah aku - x perlu dibangga sgt sampai keluar hadis kott..

Member aku pensyarah kolej universiti tempatan pun mengislamkan someone melalui jalan nikah. X de pun dia sampai keluar hadis. Tapi dia bgtau org awal2 dia AKAN NIKAH. Bukan dah berbulan lepas tu baru bgtau. -FB

Ulasan GB

Sungguh menghairankan. Sibuk berceramah jadi alasan untuk melewatkan pendaftaran (melewatkan pematuhan undnag-undang syariah.

Sepatutnya Fathul Baru sudah boleh di dakwa di mahkaman lantaran kesalahan kerana mengabaikan pematuhan terhadap pendaftaran pernikahannya.




Laporan sebelum ini
klik untuk baca


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Post a Comment