Followers

Friday, September 14, 2012

 
Sila teliti infografik ini: inilah bukti Suruhanjaya Pilihanraya telah mengkhianati amanah rakyat Malaysia dan bersekongkol dgn rejim UMNO-BN utk terus memenangkan UMNO-BN dlm PRU. 
 
8 tuntutan BERSIH wajib ditunaikan! SPR wajib dipecat dan dipenjarakan seumur hidup atas jenayah mengkhianati negara! 

 
Korang faham tak benda neh apa? Jika SPR tak tunaikan 8 tuntutan kita, bn tak boleh dikalahkan sampai bila2 sebab spr akan pastikan bn tetap menang.

Kita taknak ubah kerajaan dengan cara huru hara. 8 tuntutan BERSIH adalah untuk melindungi
hak memilih rakyat macam kita. Jika kita bebas memilih dan sistem pr adil dan telus, maka kita boleh memastikan malaysia lebih baik kerana sudah tentu majoriti rakyat akan undi wakil rakyat yang boleh buat kerja.

Tetapi jika spr taknak reform, memaksa rakyat tertekan kerana kita di asak dengan kenaikan harga barang dan cukai sana sini, akan ada rebel. Kita akan jadi macam mesir walaupun kita taknak. Kita mahu tukar kerajaan secara aman. BN dan SPR kena terima kemahuan rakyat.

Apa yang berlaku di mesir adalah kesalahan hosni. Kalau la dia blah pada saat rakyat da bagi hint menyampah, rakyat mesir takan turun ke jalanraya.

So benda neh bn kena amek iktibar. Kuasa mutlak yang bn pegang selama neh telah merosakkan perjuangan asal bn dan umno.


Mengekalkan mereka malaysia akan terus rosak. Ramai yang tidak sedar, kita kini di ambang disaster. Kadar jenayah yang tinggi ditambah masalah sosial sana sini dan bn tidak berminat nak betulkan keadaan. Bahkan dorang jadikan ia semakin teruk dengan bersikap bias melalui undang2 dan keselamatan serta ekonomi.

Lihat carta. Berapa percent yang undi bn ? Berapa percent yang undi pr? Lihat jumlah kerusi?

Matlamat aku untuk jatuhkan bn bukan bererti aku tegar pr. Tetapi jika bn dikekalkan, rakyat kebanyakkan macam kita akan terus ditindas. Tak mampu beli rumah, kereta mahal, cukai sana sini, kos pendidikan mahal, yang percuma acuh tak acuh, perubatan mahal, yang tak mampu tunggu mati, insurans berleluasa, riba dan bunga jadi punca pendapatan, judi dibiarkan dan macam2 lagi.

Sampai bila?

BN dan PR berada di kedudukan seimbang dari segi sokongan, tetapi tidak dalam jumlah kerusi. Kalau tak boleh jatuhkan bn, pastikan pr dan bn memiliki kerusi yang seimbang . Ingat, ianya penting utk pastikan bn tidak memiliki simple majoriti.

So pls vote pr

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.