Followers

Saturday, May 19, 2012

SATU LAGI BUKTI UMNO MENIPU ORANG MELAYU... KALAU TAK MENIPU BUKAN UMNO NAMANYA BEB, KAH KAH KAH !.

 

Nama nya memang sedap didengar iaitu satu tempat didalam kawasan Bandar Tun Razak didalam daerah Jengka Pahang... disini lah sekelompok 100 keluarga yang tinggal diatas tanah yang masih dalam perbicaraan Mahkamah hanya kerana untuk mendapatkan Hak Milik dari apa yang telah diushakan oleh keluarga mereka terdahulu... yang seolah-olah tidak mahu diselesaikan oleh Pemimpin Umno sebagai mana mereka menyelesaikan kes Tajuddin Ramli diluar Mahkamah... kah kah kah !.

Apa yang menyedihkan ialah keluarga tersebut yang mempunyai wakil rakyat dari Umno... dan bukan nya wakil rakyat dari Parti DAP yang dikatakan oleh Pemimpin Umno sebagai Anti orang-orang Melayu dan Agama Islam... atau pun wakil rakyat dari Pakatan Rakyat (PR) yang lain seperti PAS dan PKR yang selalu digambarkan menjadi kuda tunggangan DAP dan tidak mengambil berat akan masalah orang Melayu... juga Negeri Pahang bukan nya dibawah Kerajaan PR.

Ini satu lagi bukti dimana Umno kuat disitu orang Melayu Merempat... Umno telah menipu orang-orang Melayu di Negeri Pahang khasnya orang-orang Melayu di Bandar Tun Razak Jengka... juga diberitakan penduduk disana masih hidup dalam keadaan daif tanpa sebarang perubahan seperti mana yang dijanjikan oleh Umno/Bn Pilihan Raya Umum ke12 (PRU12) yang lalu... dimana keluarga terbabit kini menunggu keputusan mahkamah untuk mendapatkan hak milik tanah diusahakan ibu bapa mereka di awal penubuhan bandar tersebut.

Menurut salah seorang penduduk tersebut "Orang luar pasti pelik apabila melihat keadaan kawasan ini yang serba daif... bukan tidak mahu ia dibangunkan tetapi sehingga kini kami masih belum mendapat hak milik tanah ini sepenuhnya... mereka kini hidup dalam dilema sementara menunggu keputusan mahkamah... keadaan itu juga menyebabkan mereka tidak dapat membina kediaman lebih selesa kerana bimbang tanah tersebut diambil kerajaan semula".

"Kami juga tidak menerima bekalan air paip sempurna dan masih menggunakan air telaga... kami akui kerajaan memberikan keutamaan untuk kami memiliki rumah dan kedai... namun pinjaman itu tidak diluluskan berikutan kerja dan gaji kami tidak menentu... selain itu kedai diberikan kepada kami bukan sahaja kecil... malah lokasinya tidak sesuai berbanding kedai di Matau yang menjadi laluan utama ke Bandar Jengka... janji hanya tinggal janji dan usaha dilakukan kerajaan ibarat melepaskan batuk di tangga".

ADUN JENGKA  (UMNO) WAN SALMAN WAN ISMAIL

Tapi kalau mengikut pula kata Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Jengka, Wan Salman Wan Ismail berkata "Segala apa dijanjikan dalam PRU lalu bukan untuk mendapatkan hak milik tanah... sebaliknya membantu penduduk Matau membangunkan kawasan itu memandangkan ia sebahagian dari Jengka... kami membuat pelbagai perancangan untuk mereka. Seramai 36 penduduk mendapat kelulusan memiliki rumah di Taman Jengka Impian dan ada antara mereka mengambil kedai disediakan".

"Namun akibat tindakan mahkamah diambil mereka... pembangunan dirancang terpaksa dihentikan sehingga perbicaraan itu selesai nanti... pelbagai perancangan dibuat untuk membangunkan kawasan itu namun ia terpaksa dihentikan buat seketika berikutan kegagalan menyampaikan notis kepada sesetengah pihak di samping tindakan mahkamah dibuat penduduk"... inilah jawapan dari Pemimpin Umno untuk melepaskan diri... kenapa tak diselesaikan diluar Mahkamah seperti kes Tajuddin Ramli dan seperti lain-lain kes.

Tapi rasanya dengan hampirnya PRU13 yang akan tiba... Pemimpin Umno akan datang lagi dengan janji untuk menyelesaikan masalah penduduk tersebut... ya lah apa lagi yang boleh mereka katakan selain janji untuk menyelesaikan... dan ini lah yang telah diberitahu mereka kepada arwah-arwah keluarga penduduk yang menerokai tanah-tanah tersebut dahulu... andainya arwah-arwah keluarga mereka boleh memberitahu keadaan sebenar sudah pasti arwah-arwah tersebut akan berkata dalam "Umno banyak Pemimpin yang Munafik kerana berjanji tak pernah nya tepat"... kah kah kah !. sumber klik sini

hemmmmm..... kepada penchacai umngok... itu lah kerja-kerja pemimpin lu orang... siang malam asek menipu dengan janji-janji dan ungkapan konon nya umngok pembela orang melayu... tapi sebenarnya umngok adalah menipu orang melayu selama 54 tahun memerintah berslogankan pejuang melayu... kah kah kah... umngok perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.
 
 
Mat Indera Sipejuang

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.