Followers

Wednesday, May 30, 2012

Ghani Othman berani jadi lebih jantan dari Najib?

Cerita pasai pemimpin Umno PAS takut nak berdebat ni cerita lama. Bukan baru-baru ni ja, lama dulu dah PAS cabar pemimpin Umno berdebat tapi payah sangat nak jadi. 

Debat yang paling hebat setakat ni mungkin debat antara Khairy Jamaluddin dengan Rafizi Ramli tapi Rafizi dari PKR bukannya PAS. Macam tu jugak debat antara Anwar Ibrahim dengan Shabery Cheek yang disiarkan secara langsung melalui TV. 

Setakat yang aku tau, tak pernah jadi lagi debat antara pemimpin PAS dan pemimpin Umno. Yang ada pun mungkin macam antara Dr. Mujahid dengan Tajuddin Rahman tapi tu bukan debat, lebih kepada bentuk forum. Income pasif!! 

Register & display. RM1.00 setiap referrer. Madu Tualang Asli. 1KG RM60 sahaja. Hubungi PakDin 019-5672201 Yang paling hampir sekali dan jadi bahan sejarah politik yang cukup penting adalah debat isu kafir mengkafir masa zaman Dr. Mahathir jadi PM. 

Dr. Mahathir siap suruh buat debat olok-olok, bekas ahli PAS yang masuk Umno berlakon jadi pemimpin PAS. Aku teringat komen Allahyarham Ust Fadzil Noor yang kata dalam debat olok-olok tu pun wakil Umno kalah kepada orang Umno yang berlakon jadi wakil PAS, tu belum debat betul-betul. 

Walaupun katanya semua persediaan dah siap dibuat malangnya debat tu di dibatalkan disaat-saat akhir kononnya atas arahan Agong, padahal semua orang tau Dr. Mahathir yang punya kerja pasai dia nampak yang wakil Umno tak boleh nak celen wakil PAS. 

Selepas pada tu tak pernah lagi ada pemimpin Umno berani sahut bila pemimpin PAS cabar berdebat. Mungkn kut depa pun yakin kalau berdebat depa tak boleh menang punya. Mungkin depa rasa payah nak berdebat pasai pemimpin PAS tentu punya akan gunakan Al-Quran dan Hadith sebagai dalil. 

Takkan depa nak tolah hujjah Al-Quran dan Hadith pulak. Sama jugak la dengan cabaran terbaru debat oleh Dewan Pemuda PAS Johor antara Salahuddin Ayub dengan Ghani Othman dalam isu tanah di Johor. Tobat lahum Ghani nak berani. 

Walaupun Salahuddin Ayub bukan dari golongan ulama' kalau setakat nak quote Al-Quran dan Al-Hadith sebagai dalil hujjah memang takdak masalah pasainya pemimpin PAS memang sentiasa ditarbiah dengan Al-Quran dan hadith dalam usrah, tamrin dan bermacam lagi program tarbiah dalaman. Dalam ceramah pun guna Al=Quran dan Hadith sebagai penguat hujjah. 

Harakahdaily melaporkan: Cumanya Ghani Othman bernasib baik pasai Najib pun tak jawab-jawab cabaran debat dengan Anwar Ibrahim. Takkan dia tunjuk yang dia lebih jantan dari dari bos dia kut. 

Khairy lain la, dia memang dah lama bengang dengan Najib pasai tak bagi jawatan dalam kerajaan walaupun dia ketua pemuda Umno Malaysia. 

[Kredit image: Nusajayakini] "Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihanraya" Cenangau Daunkari 

Sumber: http://cenangau.blogspot.com/2012/05/ghani-othman-berani-jadi-lebih-jantan.html#ixzz1wMBhU7yk

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.